Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan tullen se om man har skulder till kronofogden?

Har tullen samma befogenheter likt polisen där dom kan se om en person har skulder till kronofogden? Kan tullen göra distansutmätning?

Senast ändrad:
Ja, Om det anser att du har något som är av värde kontra inkomst etc (vid misstanke) så kommer allt sånt att kollas

Nej. Tullen har ingen som helst tillgång till information om skulder eller betalningsanmärkningar från KFM. Kan heller inte göra någon form av utmätning.

Däremot kan dom kontrollera fordon som passerar gränsen. Men då är det efter olagliga saker man söker.

Nej. Tullen har ingen som helst tillgång till information om skulder eller betalningsanmärkningar från KFM. Kan heller inte göra någon form av utmätning.

Däremot kan dom kontrollera fordon som passerar gränsen. Men då är det efter olagliga saker man söker.
Rättar även mig själv på första svaret, Tullen kan dock tillkalla polis vid brottsmisstanke och då konsekvenser därefter

Rättar även mig själv på första svaret, Tullen kan dock tillkalla polis vid brottsmisstanke och då konsekvenser därefter
Ja så är det. Smugglar man över olagliga mängder av något eller tar in ex olagliga vapen/droger/människor/stöldgods etc så kontaktas polis. Polisen kan i sin tur distansutmäta vid dom fallen

Jag har för mig att de också ingår numera i att kunna det.

På våra sydliga gränspassager jobbar tullen sällan ensam. Väldigt ofta när man kommer över bron t.ex så är det Polisen som tar emot och vill se ID.

Tull och Polis har väl också ett väldigt nära arbete och Tullen har väl tillgång till vissa register så skulle nog inte vara helt otippat att dem kan se att du har skulder, sen tror jag inte lagen godkänner att Tullen hanterar utmätningen så som Polisen får göra?

Jag är rätt säker på detta: Tullen kan inte se några skulder. Varken hos borgenär eller hos KFM.

Dom tar ingen kreditupplysning heller varken på flygplatsen, båtterminal eller när du kör bil utomlands.

Senast ändrad:
Har tullen samma befogenheter likt polisen där dom kan se om en person har skulder till kronofogden? Kan tullen göra distansutmätning?
Tullen kan än så länge inte distansutmäta, men jag tror dom ser skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp