Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan skuldsanering avbrytas om jag börjar studera och får CSN?

Det är bara det som omprövas som testas som jag förstår. Om inte personen själv omprövar att avsluta saneringen så kommer inte att avsluta saneringen prövas.

Jag tror inte du kan ompröva för att avsluta enligt tidigare diskussioner på forumet. Men det kanske har ändrats?

Jag tror inte du kan ompröva för att avsluta enligt tidigare diskussioner på forumet. Men det kanske har ändrats?
Inte för att man gör det, men i teorin bör det gå att ompröva att få sin skuldsanering avbruten. Men i princip är det omöjligt om det inte är absurda fall. Om man verkligen vill så bör det gå att skriva i fritextrutan: Jag omprövar att få min egna skuldsanering avbruten på grund av att jag vann 100 miljoner på lotto och vill göra rätt för mig och betala av alla skulder till fullo nu då jag har möjlighet. Bifogar lottovinst. Eller om ärvt gigantiska belopp

Då är det väll det som omprövas antar jag.

Senast ändrad:
Men så bra. Då säger jag upp mig i morgon och lever på A-kassa/aktivitetsstöd i 5 år. Inte lönt att jobba förrän min skuldsanering är slut.
Borgenärerna får inte en spänn men det är ok sålänge jag själv begär omprövning innan borgenärerna gör det.

Skönt med långsemester

Men så bra. Då säger jag upp mig i morgon och lever på A-kassa/aktivitetsstöd i 5 år. Inte lönt att jobba förrän min skuldsanering är slut.
Borgenärerna får inte en spänn men det är ok sålänge jag själv begär omprövning innan borgenärerna gör det.

Skönt med långsemester
Jag inser att det är sarkasm.
Men med tanke på ändringar i Akassan så verkar det inte vara så mycket semester längre ;-)

Skönt med långsemester

Cry me a river.

Dom tar höjd för det i sin räntesättning.

Jag ansökte om omprövning då jag inte fick något jobb och valde att studera till hösten och samtidigt söka arbete. KFM menar att de anser att detta är "oskäligt" men, bedömer att jag ska betala en symbolisk summa för att inte borgenärerna ska påverkas negativt. Inga borgenärer motsatte sig detta.

Att säga upp sig från sitt arbete för att börja studera, ja det kan nog ses som oskäligt, men kan du fullfölja din betalningsplan spelar det ju ingen roll.

Behöver du söka omprövning?

Ja, om du vill förändra något i din betalplan (betala mer eller mindre)
Nej om du kan betala enligt din betalningsplan.

Se där. Då var det ju tur att jag inte sa upp mig från jobbet trots allt. Trots vissa personers försäkran att det går alldeles utmärkt.

Jag har haft skuldsanering i 2,5 år. I juni ansökte jag om att få betala mindre på grund av studier och ökade hyreskostnader. Jag har kvar min anställning och har under två år tagit tjänstledigt under studietiden. Arbetsplatsen där jag tidigare arbetade finns inte kvar längre, och efter min föräldraledighet (som avslutas i september) skulle jag bli omplacerad. Det var dock sannolikt att jag skulle få ett arbete med tidiga morgon- och kvällspass, vilket inte hade fungerat med två små barn på 1 och 2 år.

Jag sökte därför en utbildning, utan att tro att jag skulle bli antagen eftersom det var över 1 000 sökande. Men jag kom in, och tackade ja. Jag är väldigt nervös över hur detta kommer att påverka min skuldsanering – om det anses skäligt att studera eller inte. Yrket jag utbildar mig till kommer ge mig en betydligt högre inkomst i framtiden, men jag vet inte om det räcker för att det ska ses som en rimlig anledning.

Tiden går och jag tänker varje dag på om jag har gjort rätt eller fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp