Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan privatpersoner se ens lån ?

Det står dessutom vad underskott utav kapital beror på.
Ifall det är:
1: ränteförluster
eller
2: förluster av värdepapper

Så väldigt enkelt att ta reda på om någon är skuldsatt.

Det här är helt ärligt förkastligt.
Vad människor har för adress, telefonnummer, inkomst, utgifter, skulder borde inte vara offentlig information.
I princip vartenda annat civiliserat land så är detta inte allmänna uppgifter, och människor har någonting som åtminstone liknar ett privatliv och integritet.
Sverige är verkligen det sämsta landet i hela västvärlden när det kommer till din privata integritet.
Kan man inte höra av sig till ratsit och be att få sina uppgifter borttagna/dolda?

Lite varningsflaggor om man börjar kolla upp ens barn eller anhöriga skulder, men det är jag.
Jag hade blivit rätt lack om min pappa tog en upplysning på mig.
Min mor kollade upp mina konton, typ saldo och transaktioner när hon jobbade på Nordea, och ja, jag blev skitlack och bytte omedelbart bank.

Min mor kollade upp mina konton, typ saldo och transaktioner när hon jobbade på Nordea, och ja, jag blev skitlack och bytte omedelbart bank.

Det är sånt som bankpersonal kan behöva byta jobb lite akut över.

Kan inte tala för Nordeas regelverk men vet när jag jobbade på Telia en gång i tiden, fick jag inte slå upp mig själv, anhöriga eller nära vänner för det kan anses som dataintrång.

En gång i tiden hade jag tillgång till ”Business Check” där jag kunde göra kreditupplysningar på vem som hels utan att någon fick information om det. Tror att det inte det var lag krav på att upplysningskopia skulle skickas på den tiden (typ 15 år sen)..

Kan inte tala för Nordeas regelverk men vet när jag jobbade på Telia en gång i tiden, fick jag inte slå upp mig själv, anhöriga eller nära vänner för det kan anses som dataintrång.

Har bara erfarenhet av en annan bank, har för mig man fick slå på sig själv men inte utföra något.
Och inte slå på familjemedlemmar

Ifall det är:
eller

Vad människor har för adress, telefonnummer, inkomst, utgifter, skulder borde inte vara offentlig information.
I princip vartenda annat civiliserat land så är detta inte allmänna uppgifter, och människor har någonting som åtminstone liknar ett privatliv och integritet.
Sverige är verkligen det sämsta landet i hela västvärlden när det kommer till din privata integritet.
Hur menar du att man kan se om det är ränteförluster eller förlust av värdepapper?
Jag har själv ratsitkatalogen och tycker endast det står:
Namn, adress, år, deklarationsår, anmärkningar( ja eller nej), lön och sedan kapital(visar om man har plus eller minus endast)

Hur menar du att man ser ovan utifrån detta?

Ifall det är:
eller

Står det verkligen så? Det är väl inte ens offentliga uppgifter, bara över/underskottet.

Står det verkligen så? Det är väl inte ens offentliga uppgifter, bara över/underskottet.
Precis hämtat ett blad ur katalogen, det står precis som du säger endast vilket över/underskott man har. En ny kolumn har dessutom dykt upp, RK (Räntekollen) som vissa tror visar vad man har för ränta vilket är felaktigt. Det är endast en snittränta folk betalar med samma ekonomiska profil

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp