Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan privatpersoner se ens lån ?

Det går att få fram kreditupplysningar utan att personen får veta om det. Det går även att få fram historiskauppgifter som inte ska syns längre och andra känsliga uppgifter och och utan att personen får information om detta.
Hur då?

Det går att få fram kreditupplysningar utan att personen får veta om det. Det går även att få fram historiskauppgifter som inte ska syns längre och andra känsliga uppgifter och och utan att personen får information om detta.
Strider mot kreditupplysningslagen och hur hade du tänkt att historiska uppgifter som kreditupplysningsföretagen måste gallra skall finnas tillgängligt?

Fast det står ju till vilka bolag man betalat ränta + underskott av kapital så det är ju inte så svårt att räkna ut att man har lån dit?

Nej det står inte på det som är offentligt. Kontrolluppgifter släpps inte.

Strider mot kreditupplysningslagen och hur hade du tänkt att historiska uppgifter som kreditupplysningsföretagen måste gallra skall finnas tillgängligt?
Det är stämmer säkert om inte något som är ute i gråzonen eller genom kryphål.. jag är inte insatt i regelverk, säger bara att jag vet av erfarenhet att det går att få tillgång till uppgifterna, kanske inte allt om alla.

Det är stämmer säkert om inte något som är ute i gråzonen eller genom kryphål.. jag är inte insatt i regelverk, säger bara att jag vet av erfarenhet att det går att få tillgång till uppgifterna, kanske inte allt om alla.

Dataintrång funkar såklart.
Uppgifter om lån generellt finns inte något register över, kreditupplysningsbolagen har inte alla uppgifter heller.
Han måste gjort en upplysning på dottern.

Kan du konkretisera något? Hur någon skall få tillgång till gallrade uppgifter exempelvis.

I ratsitkatalogen så kan man se privatpersoners inkomster samt underskott av kapital. Förmodligen så har dottern haft ett underskott och han har räknat ut att underskottet beror på lån. Svårare än så behöver det ju inte vara.

I ratsitkatalogen så kan man se privatpersoners inkomster samt underskott av kapital. Förmodligen så har dottern haft ett underskott och han har räknat ut att underskottet beror på lån. Svårare än så behöver det ju inte vara.
Det står dessutom vad underskott utav kapital beror på.
Ifall det är:
1: ränteförluster
eller
2: förluster av värdepapper

Så väldigt enkelt att ta reda på om någon är skuldsatt.

Det här är helt ärligt förkastligt.
Vad människor har för adress, telefonnummer, inkomst, utgifter, skulder borde inte vara offentlig information.
I princip vartenda annat civiliserat land så är detta inte allmänna uppgifter, och människor har någonting som åtminstone liknar ett privatliv och integritet.
Sverige är verkligen det sämsta landet i hela västvärlden när det kommer till din privata integritet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp