Fast det står ju till vilka bolag man betalat ränta + underskott av kapital så det är ju inte så svårt att räkna ut att man har lån dit?Ja fast där står inte några lån med.
Fast det står ju till vilka bolag man betalat ränta + underskott av kapital så det är ju inte så svårt att räkna ut att man har lån dit?Ja fast där står inte några lån med.
Hur då?Det går att få fram kreditupplysningar utan att personen får veta om det. Det går även att få fram historiskauppgifter som inte ska syns längre och andra känsliga uppgifter och och utan att personen får information om detta.
Ratsit antar jagHur då?
Strider mot kreditupplysningslagen och hur hade du tänkt att historiska uppgifter som kreditupplysningsföretagen måste gallra skall finnas tillgängligt?Det går att få fram kreditupplysningar utan att personen får veta om det. Det går även att få fram historiskauppgifter som inte ska syns längre och andra känsliga uppgifter och och utan att personen får information om detta.
Fast det står ju till vilka bolag man betalat ränta + underskott av kapital så det är ju inte så svårt att räkna ut att man har lån dit?
Det är stämmer säkert om inte något som är ute i gråzonen eller genom kryphål.. jag är inte insatt i regelverk, säger bara att jag vet av erfarenhet att det går att få tillgång till uppgifterna, kanske inte allt om alla.Strider mot kreditupplysningslagen och hur hade du tänkt att historiska uppgifter som kreditupplysningsföretagen måste gallra skall finnas tillgängligt?
Det är stämmer säkert om inte något som är ute i gråzonen eller genom kryphål.. jag är inte insatt i regelverk, säger bara att jag vet av erfarenhet att det går att få tillgång till uppgifterna, kanske inte allt om alla.
Kan du konkretisera något? Hur någon skall få tillgång till gallrade uppgifter exempelvis.Det är stämmer säkert om inte något som är ute i gråzonen eller genom kryphål.. jag är inte insatt i regelverk, säger bara att jag vet av erfarenhet att det går att få tillgång till uppgifterna, kanske inte allt om alla.
Det står dessutom vad underskott utav kapital beror på.I ratsitkatalogen så kan man se privatpersoners inkomster samt underskott av kapital. Förmodligen så har dottern haft ett underskott och han har räknat ut att underskottet beror på lån. Svårare än så behöver det ju inte vara.