Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan mina föräldrar betala mina räkningar under skuldsanering?

Kan mina föräldrar betala mina räkningar när jag har skuldsanering utan att det påverkar den eller betalningsplanen? Läst att det får dom göra sålänge dom betalar den rakt av istället för att skicka pengar till mig och sen betalar jag?

Nån som vet eller är i samma situation som får hjälp och stöd av närstående under skuldsanering

Kan mina föräldrar betala mina räkningar när jag har skuldsanering utan att det påverkar den eller betalningsplanen? Läst att det får dom göra sålänge dom betalar den rakt av istället för att skicka pengar till mig och sen betalar jag?

Nån som vet eller är i samma situation som får hjälp och stöd av närstående under skuldsanering
Under en skuldsanering kollas inga konton.
Du får lov att ha pengar på dina konton, snarare så uppmuntras man till att spara pengar (t ex din buffert osv) då en skuldsanering är en ekonomisk rehabilitering. Givetvis är det ju tänkt att man ska klara av att betala sina utgifter själv, men livet händer och saker kan komma emellan. Vi är alla människor. Men jag förstår inte varför du tror att det skulle påverka din skuldsanering om du fick hjälp av närstående? Sålänge din skuldsanering betalas..

Bara den blir betald så spelar det ingen roll. Gör en omprövning om det är så att detta inte bara var ngt tillfälligt och din ekonomi har förändrats

Skickar du hyresavin eller ocr och pg till dina förälder som betalar så har jag väldigt svårt att se hur någon borgenär ens skulle kunna hitta det. Såvida inte din egna bank du alltid betalat från är din borgenär och märker efter ett tag att du slutat betala hyran.

Senast ändrad:
Jag har under min skuldsanering fått både swish (ibland på rätt många tusenlappar) och räkningar betalade från närstående. Eftersom att varken Kronofogden eller borgenärerna kollar ditt konto under skuldsanering så är det fritt fram att göra precis som du vill. Glöm bara inte bort att ha respekt för skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp