Kan man ta bolånelöfte & Blancolån löfte i samma UC-ansökan?

Frågar inte detta åt mig själv utan en anhörig.

Han har (tror jag) 600.000 i synliga skulder hos UC. Pengar han köpt en båt eller stuga för (osäker vad) hur som helst så ska han söka bolån via Nordea. Handläggaren är helt på det klara med min kusins förutsättningar och banken känner till både hans lön,blancobelåning och allting annat.

Nu till frågan. Nordea kommer imorgon göra en UC på honom för att utfärda ett såkallat bolånelöfte - nu frågade min anhörig mig om han i samma UC/Upplysning kan använda detta till att stämma av med Nordea om han kan få ett Blancolån?

Alltså 1 upplysning hos UC men den ena ska vara till ett bolånelöfte - det andra till att baka ihop sina blancolån?

Jag bad han kolla med banken men nu blev jag själv nyfiken och jag tänker mig att någon här måste veta detta.

Hej kompis! Hoppas allt är bra med dig. Utan att veta helt säkert kan han nog söka båda på samma kreditupplysning om det är hos samma bank och vid samma tillfälle. Min bank SEB kollade hur mycket Max jag kunde låna. Nu minns jag inte siffrorna exakt men säg att jag sökte bolån för 2 miljoner. Trevliga kvinnan sa då att du har utrymme för 2,2 så vill du lösa blanco med resterande kan vi ordna detta isf. Detta var SEB och cirka 5 år sen men om inget drastiskt har hänt sen dess bör det ju gå. Lycka till kusinen och fint i vanlig ordning av dig bästa Terry att vilja hjälpa ❤️

Allt är möjligt. Har han en bankkontakt brukar de kunna göra undantag. Det är inte standard att de ska går till så. De kan i falla fall använda den UCn för att kunna göra en preliminär bedömning om det kan vara möjligt, sen kan det vara så att de tar en till för definitivt besked. Beror också på, syftet tanken att låna till kontantinsatsen så är banken rätt restriktiv. Brukar endast vilja låna ut 5% av kontantinsatsen om allt ser bra ut. kan isåfall vara en idé att använda egna pengar om så finns till bolånet och sedan sökan blanco.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp