Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man spärra sina barn?

Jag har funderat lite och undrar en sak. Kan man spärra sina barns person nummer hos SMS bolagen inför framtiden? Dom är under 18 fortfarande och är livrädd att dom ska göra samma misstag som jag och jag tänker om man kanske kan minimera möjligheten att dom ska hamna i skuldfällan? Dom har en sund syn på pengar, är duktiga att spara till det dom vill ha men ändå . Jag är egentligen också väldigt sparsam men omständigheter har satt mig där jag är idag så man vet aldrig. Vet att det dyker upp nya hela tiden men det kan jag ju be dom själva att spärra så småningom. Dom vet min situation och varför, vi är helt öppna med allt som händer så dom borde bli avskräckta men ändå ...

Tyvärr måste de nog fatta egna beslut när de blir äldre.

Jag har funderat lite och undrar en sak. Kan man spärra sina barns person nummer hos SMS bolagen inför framtiden? Dom är under 18 fortfarande och är livrädd att dom ska göra samma misstag som jag och jag tänker om man kanske kan minimera möjligheten att dom ska hamna i skuldfällan? Dom har en sund syn på pengar, är duktiga att spara till det dom vill ha men ändå . Jag är egentligen också väldigt sparsam men omständigheter har satt mig där jag är idag så man vet aldrig. Vet att det dyker upp nya hela tiden men det kan jag ju be dom själva att spärra så småningom. Dom vet min situation och varför, vi är helt öppna med allt som händer så dom borde bli avskräckta men ändå ...

Hoppas dina upplevelser varit tillräckligt avskräckande för att dom inte ens ska tänka tanken...

Bekymrad får prata med barnen när dom fyller 18 och sätta sig och spärra tillsammans.
Min erfarenhet är att det inte är helt ovanligt att skuldsättningsbeteende går vidare "i arv" eller hur man ska säga det. Det har hänt ganska många gånger att jag sett folk som uppenbart är släkt/familj och allihop har skulder hos kfm. Tex Mamma och Pappa och i princip i och med att barnen fyller 18 så börjar det ramla ner betalningsförelägganden..

Min son får tillgång till kanske 150000-175000 på sin 18 års dag i form av sparande man kanske skulle flytta dem så att de inte bara försvinner ok han är skötsam så han håller nog i dem. Varning nummer ETT tycker jag är att de inte ska gå på att skriva på borgen åt någon.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp