Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man sälja en ny förmånscykel?

I all välmening gräver du dig bara djupare och djupare på den onda spiralen. Nya lån/krediter/skulder innebär att nya kostnader staplas på varandra. Mitt råd till dig, utan att veta dina förutsättningar, är att införa ett stopp för nya snabba pengar. Titta på din skuld och lägg en plan framåt, där du inom något/några år kommer börja se ljuset istället. Oavsett hur tufft det är går det alltid lösa över tid, bara man vill bryta sina dåliga vanor… du kommer fixa det!
Det är via ett cykelföretag som vi får genom jobbet förmånscykel.

Där jag är nu. Så förstår jag din tanke men för tillfället så jag behov av pengar för att få ett liv. Skulle jag fått 30-40. Så hade mitt liv blivit extremt mycket lättare.

Som min kollega sa, så kan vi beställa flera cyklar,alltså så finns möjligheten att en familje medlem eller kompis kan använda den.

Där jag är nu. Så förstår jag din tanke men för tillfället så jag behov av pengar för att få ett liv. Skulle jag fått 30-40. Så hade mitt liv blivit extremt mycket lättare.

Som min kollega sa, så kan vi beställa flera cyklar,alltså så finns möjligheten att en familje medlem eller kompis kan använda den.

Jag förstår hur du tänker, jag har själv varit där. Att bara om jag får en sudd pengar nu så kommer allt lösa sig. Tyvärr levde jag så för länge och bara byggde på mig en massa skulder och kostnader. Jag vill ge dig rådet att bromsa i tid, lösningen till ett bra liv är inte nya skulder. Ett råd i all välmening, är att jobba där du står idag och bryt rutiner och vanor.

Prata med din chef istället, om du ev kan få låna av företaget och få en avbetalningsplan? Har jag gjort flertal gånger. Avdrag på lönen

Jag förstår hur du tänker, jag har själv varit där. Att bara om jag får en sudd pengar nu så kommer allt lösa sig. Tyvärr levde jag så för länge och bara byggde på mig en massa skulder och kostnader. Jag vill ge dig rådet att bromsa i tid, lösningen till ett bra liv är inte nya skulder. Ett råd i all välmening, är att jobba där du står idag och bryt rutiner och vanor.
Absolut. Men det är svårt och berätta allt här. Men som det är just nu. Kan jag inte bara kämpa där jag står. Om jag bara löser det. Så blir det lättare.

Jag tror att de tar kreditkoll på förmånscykeln....

Nä det gör dom inte då det går via arbetsgivaren som drar på lönen. Jag har en elcykel på detta vis.
Jaha, är det möjligt att ta cykel var man än jobbar el det är bara om arbetsgivaren har tecknat avtal ?

Har du fått besked på din omprövning ?
Jag skickade in min absolut sista omprövning för två veckor sedan.

Jaha, är det möjligt att ta cykel var man än jobbar el det är bara om arbetsgivaren har tecknat avtal ?

Har du fått besked på din omprövning ?
Jag skickade in min absolut sista omprövning för två veckor sedan.
Det är upp till arbetsgivaren att erbjuda det.
Gällande min omprövning, så blev jag i början på juni kontaktad av handläggaren hos KF för några ytterligare frågor i ärendet.
Precis som övriga ggr jag har omprövat, så skulle min omprövning gå ut till samtliga mina borgenärer för deras yttrande.
Dock sa handläggaren att det mest troliga är att jag skall betala mer resterande tid. Beslut skulle komma i Kivra och mest troligt börja gälla från slutet av sommaren.

Det är upp till arbetsgivaren att erbjuda det.
Gällande min omprövning, så blev jag i början på juni kontaktad av handläggaren hos KF för några ytterligare frågor i ärendet.
Precis som övriga ggr jag har omprövat, så skulle min omprövning gå ut till samtliga mina borgenärer för deras yttrande.
Dock sa handläggaren att det mest troliga är att jag skall betala mer resterande tid. Beslut skulle komma i Kivra och mest troligt börja gälla från slutet av sommaren.
Uppdatera gärna mig om utfallet. Ha en fin måndag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp