Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man kontakta banken innan ansökan?

Tja,

Nu är det kris. Jag lyckats ta på mig mer än jag kan hantera.

*Har två större lån som syns på UC på totalt ca 450k samt tagit på mig massa små lån (med hög ränta/månadskostnad) på totalt 180k.

*Har ett uc betyg på 24% pga många ff, ca 14. 7 av dessa försvinner i maj men ligger så mycket efter så jag kan inte vänta tills dess.

*Hade 350k i lön 2022, den har ökat till 440k 2023

*fick avslag om att få skatten förtidsutbetald pga saknad skuld på krf, trots 2 fakturor på inkasso

Nu är min fråga. Hade ett lån hos resurs bank tidigare som jag skötte och har betalat av. Har även ett kreditkort hos de där jag sköter betalningarna utan att haft några problem. Nu fick jag ett mail av de med ”välkommen tillbaka om du behöver nytt lån”. Jag förstår att dessa säkert skickas ut random. Men av er erfarenhet, kan man kontakta de, berätta om sin situation och få ett hum om det ens är värt att ansöka? (För att slippa Uc)

Jag tänker just att jag är kund hos de samtidigt som jag skötte mitt tidigare lån fläckfritt och betalade av den i förtid.

Vad har ni annars för tips i mitt läge? Jag vet att det bästa vore att vänta in tills bättre uc, men jag vet inte hur, jag ligger så efter med allt och kan varken vänta till skatteåterbäring eller tills bättre uc..
Enormt tacksam för tips

Senast ändrad:
Ja du bör vänta in UC tycker jag. Ring till dina långivare och kolla vad de kan göra för att sänka räntan, betalningsfria månader, sänkt amortering osv.
Det med Resurs bank är random när de skickar ut erbjudanden och de vet inget om din ekonomiska situation.

Ja du bör vänta in UC tycker jag. Ring till dina långivare och kolla vad de kan göra för att sänka räntan, betalningsfria månader, sänkt amortering osv.
Det med Resurs bank är random när de skickar ut erbjudanden och de vet inget om din ekonomiska situation.
Tack för svaret.

Men det där med resurs, bryr de sig om att man varit kund och betalat tillbaka en skuld på över 100k förra året? Eller går de enbart efter Uc?

Tack för svaret.

Men det där med resurs, bryr de sig om att man varit kund och betalat tillbaka en skuld på över 100k förra året? Eller går de enbart efter Uc?

Uc väger väldigt tungt

UC>Taxerad inkomst 90% av kreditgivningen o_Oo_O

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp