Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man inte få samlingslån om man har för stort bolån?

En vän till mig har det svårt just nu och går inte runt längre. Han har flera smålån och krediter och har 2,3 i kreditbetyg. Men när han ansöker om lån på Advisa får han typ två erbjudanden med dålig ränta. Han har en bostadsrätt som är belånad till 85%. Är det därför han inte får lån?

Jag fick samlingslån nyligen med 4,1 i betyg. Fick 9 erbjudanden från Lendo och valde ett med typ 8% ränta och rak amortering. Äger ingen bostad.

Det som spelar in är ju inkomsten vs utgifter och att kalkylen går ihop. Inte om bostaden är belånad till 85% eller 70%.

En vän till mig har det svårt just nu och går inte runt längre. Han har flera smålån och krediter och har 2,3 i kreditbetyg. Men när han ansöker om lån på Advisa får han typ två erbjudanden med dålig ränta. Han har en bostadsrätt som är belånad till 85%. Är det därför han inte får lån?

Jag fick samlingslån nyligen med 4,1 i betyg. Fick 9 erbjudanden från Lendo och valde ett med typ 8% ränta och rak amortering. Äger ingen bostad.
Dina förutsättningar förövrigt ?

Be din vän göra en KALP-kalkyl, det är troligen där det brister. Att inkomster och utgifter har för liten marginal, för att någon ska ta risken att erbjuda nya lån?

Man bedömer troligen att det inte finns betalningsförmåga, då vill man inte gärna låna ut även om det innebär bättre förutsättningar på sikt med lägre ränta osv. Man vill inte bli sittande med Svarte Petter.

Hur var dina förutsättningar? Synliga lån? Inkomst och ff?

Be din vän göra en KALP-kalkyl, det är troligen där det brister. Att inkomster och utgifter har för liten marginal, för att någon ska ta risken att erbjuda nya lån?
Var någonstans kan man göra en sådan kalkyl?

Var någonstans kan man göra en sådan kalkyl?
Konsumenternas kreditbyrå..
Annars testa kalkyl på typ sbab, kolla hur mycket bolån dom tycker hen har råd med. Gissar att han har minst lika mycket som dom tycker är rimligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp