Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man i teorin tjäna så mkt pengar så att skuldsaneringen upphör?

För att göra det enkelt, jag har 1 miljon i skuld.
Tänker ansöka om skuldsanering. Om den blir beviljad så får jag en avbetalningsplan på 5 år.

Jag tjänar idag 29k netto.
Ponera att jag skulle få ett superjobb med lön på 100k netto.

Då kan jag betala av allting på 1 år.
Men kommer dem fortfarande att skicka inbetalning från mig i 5 år. Så att det slutar med att det kostar mig 6 miljoner att betala av min skuld på 1 miljon.

Förstår ni hur jag tänker. Tänker mer ifall jag tjänar mer kan jag beta av den skulden snabbare?

Eller ponera att jag och gubbarna vinner på travet och vi delar på 2 miljoner var.
Då är ju min skuld avbetald, men sitter man fortfarande i skiten även om allting är avbetalt?

För att göra det enkelt, jag har 1 miljon i skuld.
Tänker ansöka om skuldsanering. Om den blir beviljad så får jag en avbetalningsplan på 5 år.

Jag tjänar idag 29k netto.
Ponera att jag skulle få ett superjobb med lön på 100k netto.

Då kan jag betala av allting på 1 år.
Men kommer dem fortfarande att skicka inbetalning från mig i 5 år. Så att det slutar med att det kostar mig 6 miljoner att betala av min skuld på 1 miljon.

Förstår ni hur jag tänker. Tänker mer ifall jag tjänar mer kan jag beta av den skulden snabbare?

Eller ponera att jag och gubbarna vinner på travet och vi delar på 2 miljoner var.
Då är ju min skuld avbetald, men sitter man fortfarande i skiten även om allting är avbetalt?
Vem har sagt att du får en betalplan på 5 år?
Hur ska du kunna betala av 1 miljon på ett år med 100’ i månaden? Inga andra omkostnader?
Allt det du skriver kommer med största sannolikhet inte inträffa så ett litet vänligt tips, försök att koncentrera dig på vad som faktiskt kan hända, 5 år med en liten budget.

Vem har sagt att du får en betalplan på 5 år?
Hur ska du kunna betala av 1 miljon på ett år med 100’ i månaden? Inga andra omkostnader?
Allt det du skriver kommer med största sannolikhet inte inträffa så ett litet vänligt tips, försök att koncentrera dig på vad som faktiskt kan hända, 5 år med en liten budget.
Jag gjorde bara räkneexemplet enklare

I verkligheten har jag ett jobb där jag har 29 netto. Pluggar till sjuksköterska, är klar om 1,5 år. Jag vet att man kan tjäna 80-100k brutto som sjuksköterska. En kompis jobbar som privat sjuksköterska och det var han som fick mig att börja plugga till detta. Tänker mer om jag hinner tjäna ihop pengarna innan dessa 5 år. Vad händer då?

I verkligheten har jag ett jobb där jag har 29 netto. Pluggar till sjuksköterska, är klar om 1,5 år. Jag vet att man kan tjäna 80-100k brutto som sjuksköterska. En kompis jobbar som privat sjuksköterska och det var han som fick mig att börja plugga till detta. Tänker mer om jag hinner tjäna ihop pengarna innan dessa 5 år. Vad händer då?
Menar du att du ska spara ihop dessa pengar under själva saneringen?

Du gör en omprövning om du får förändras inkomst, skulle du tjäna såpass mycket att alla skulderna blir betalda inom saneringsprogram, så blir betalplanen förkortad.

skulle du komma över pengar via vinst/arv osv så meddelar du det och lär då få göra en engångsbetalning och sedan betala 0 resten av saneringen.

alt så avslutar du frivilligt saneringen och betalar alla skulder.

Du gör en omprövning om du får förändras inkomst, skulle du tjäna såpass mycket att alla skulderna blir betalda inom saneringsprogram, så blir betalplanen förkortad.

skulle du komma över pengar via vinst/arv osv så meddelar du det och lär då få göra en engångsbetalning och sedan betala 0 resten av saneringen.

alt så avslutar du frivilligt saneringen och betalar alla skulder.

Och avslutas saneringen frivilligt el upphävs kommer alla skulder uppdateras med ränta.

Och avslutas saneringen frivilligt el upphävs kommer alla skulder uppdateras med ränta.

Ja därför det fortfarande kan vara bättre att bara överpröva och sitta med 0-plan resten av saneringstiden.

Menar du att du ska spara ihop dessa pengar under själva saneringen?
exakt, om jag tjänar ihop tillräckligt, borde jag väl kunna få saneringen avklarad.

Om man inte kan det är du ju inte ens någon idé att utvecklas under 5 år, då kan man lika gärna jobba som städare, (inget fel med jobbet) men du fattar vad jag menar

exakt, om jag tjänar ihop tillräckligt, borde jag väl kunna få saneringen avklarad.

Om man inte kan det är du ju inte ens någon idé att utvecklas under 5 år, då kan man lika gärna jobba som städare, (inget fel med jobbet) men du fattar vad jag menar
Hmm, det är inte så skuldsanering fungerar. Du kan inte spara några sånna summor. Om du får högre inkomst( väsentligt högre)så måste du ompröva och då får du betala mer men fortfarande behålla förbehållsbeloppet.
Tror du behöver läsa på lite vad skuldsanering är och hur det fungerar, finns bra information p kronofogdens hemsida.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp