Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kan man ha samma långivare som sin sambo

Hej! Jag försöker klara mig undan någon betalningsanmärkning fram till december när jag ska ansöka om ett större lån. Då försvinner alla mina förfrågningar och mina lån hos UC har minskat drastiskt. Min fråga är följande, min sambo har tidigare haft smslån men spärrat sig hos alla långivare. Min fråga är om det är några långivare som inte kommer att bevilja mig lån eftersom vi står skrivna på samma adress och har samma kontonummer?
Vore mycket tacksamma för era svar så jag slipper onödiga ansökningar.
Finns det några av dessa bolag som kontrollerar om man har haft betalningsföreläggande. Jag har haft ett som är tillbakadragit, det var faktiskt långivaren som missat att de gett mig anstånd med betalningen. Jag har alltså ingen anmärkning.

Tack för hjälpen.

Hej. Det finns en del som kollar betföreläggande, men endast aktiva. Ett fåtal som ej godkänner att man haft det senaste 6 mån. Självklart skiter bolagen i om ni bor på samma adress. Se sms-lånen som din sista utväg - finns de andra vägar ta dom!

Hej. Det finns en del som kollar betföreläggande, men endast aktiva. Ett fåtal som ej godkänner att man haft det senaste 6 mån. Självklart skiter bolagen i om ni bor på samma adress. Se sms-lånen som din sista utväg - finns de andra vägar ta dom!
Säger som föregående talare. Undvik sms lån om det bara går!

Säger som dom innan sagt... Ta hellre andra vägar om det går.

Säger det igen. Detta helvete vill ingen genomlida. Det går snabbt utför tyvärr :'(

Hej! Jag försöker klara mig undan någon betalningsanmärkning fram till december när jag ska ansöka om ett större lån. Då försvinner alla mina förfrågningar och mina lån hos UC har minskat drastiskt. Min fråga är följande, min sambo har tidigare haft smslån men spärrat sig hos alla långivare. Min fråga är om det är några långivare som inte kommer att bevilja mig lån eftersom vi står skrivna på samma adress och har samma kontonummer?
Vore mycket tacksamma för era svar så jag slipper onödiga ansökningar.
Finns det några av dessa bolag som kontrollerar om man har haft betalningsföreläggande. Jag har haft ett som är tillbakadragit, det var faktiskt långivaren som missat att de gett mig anstånd med betalningen. Jag har alltså ingen anmärkning.

Tack för hjälpen.

När det gäller SMS-lån så finns det inte direkt några onödiga ansökningar eftersom de inte syns på din UC. Det spelar alltså ingen roll för kreditbetyget. Själv är jag inte lika stor motståndare mot dem som många andra här eftersom de faktiskt har hjälpt mig ur kniviga situationer, men jag förstår så klart att de kan vara början på det "stora fallet" eller vad man ska kalla det (på samma sätt som kreditkort var det för mig). Problemet är främst att kreditkontrollen är usel och att man kan samla på sig hur många som helst på kort tid utan problem. Microlån som idé är jag helt klart för.

I slutändan tycker jag så här: Ta ett SMS-lån för att reda ut den akuta krisen så att du inte missar möjligheten till samlingslån lite längre fram, men bara om du kan hantera situationen som uppstår ifall du nekas samlingslånet. Att ta SMS-lån utan att 100% veta att man kan betala tillbaka är dömt att förvärra situationen.

Finns det andra möjligheter (föräldrar etc) så är det att föredra alla dagar i veckan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp