Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Kan man göra så här med CSN?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oregistrerade" data-source="post: 13308"><p>Vad frågan gäller är om CSN kommer att kräva tillbaka pengarna vid avbrott, det är alltså fråga om återkrav eller inte. Återbetalningsskyldig blir man på lånet vilket fall som helst om vi ska använda de rätta termerna.</p><p></p><p>Vid ett avbrott kommer CSN att göra ett nytt beslut i ärendet så att studenten endast har rätt till studiemedel fram till och med avbrottsdatumet. I samband med ändringsbeslutet görs även en utredning om det är aktuellt med återkrav för de veckor som studenten fått studiemedel för men nu inte kommer att studera.</p><p></p><p>Vid denna återkravsutredning kollar man om studenten varit i god tro vid utbetalningstillfället (vid utlandsstudier betalas allting ut i en klumpsumma i början av terminen). Om CSN anser att studenten varit i god tro vid utbetalningstillfället kommer ett beslut tas som säger att studenten fått för mycket studiemedel utbetalt för veckorna x-y men att CSN beslutat att studenten får behålla pengarna.</p><p></p><p>Återkrav sker alltså inte vid god tro.</p><p></p><p>Jag vet att det är så här. Jag arbetar på CSN med utlandsstudier och jag fattar dessa beslut dagligen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oregistrerade, post: 13308"] Vad frågan gäller är om CSN kommer att kräva tillbaka pengarna vid avbrott, det är alltså fråga om återkrav eller inte. Återbetalningsskyldig blir man på lånet vilket fall som helst om vi ska använda de rätta termerna. Vid ett avbrott kommer CSN att göra ett nytt beslut i ärendet så att studenten endast har rätt till studiemedel fram till och med avbrottsdatumet. I samband med ändringsbeslutet görs även en utredning om det är aktuellt med återkrav för de veckor som studenten fått studiemedel för men nu inte kommer att studera. Vid denna återkravsutredning kollar man om studenten varit i god tro vid utbetalningstillfället (vid utlandsstudier betalas allting ut i en klumpsumma i början av terminen). Om CSN anser att studenten varit i god tro vid utbetalningstillfället kommer ett beslut tas som säger att studenten fått för mycket studiemedel utbetalt för veckorna x-y men att CSN beslutat att studenten får behålla pengarna. Återkrav sker alltså inte vid god tro. Jag vet att det är så här. Jag arbetar på CSN med utlandsstudier och jag fattar dessa beslut dagligen [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Kan man göra så här med CSN?
Topp