Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man göra om ett samlingslån till medlemslån

Kom just på att jag har ett lån på SEB samlingslån på 100000 kan man göra om det till medlemslån? Tänkte att då borde jag kunna sänka räntan från 8 till 4,5 procent och det hade varit bra alla minskningar känns bra ju, tilläggas ska att jag redan har ett medlemslån på 100000 i annan bank

Japp, det har jag gjort. Ringde och sa att jag var med i Unionen så sänkte de räntan.

Jag har ett privatlån lån hos SEB. Ringde och frågade om jag kunde få göra om det till ett medlemslån. Men fick besked om att då görs en ny kreditbedömning och att ny UC tas. Skriv gärna hur det går för dig. Kanske fick fel handläggare på tråden...

Jag har ett privatlån lån hos SEB. Ringde och frågade om jag kunde få göra om det till ett medlemslån. Men fick besked om att då görs en ny kreditbedömning och att ny UC tas. Skriv gärna hur det går för dig. Kanske fick fel handläggare på tråden...

Jag gjorde min ändring 4-5 dagar efter att mitt lån betalats ut, så de behövde kanske inte göra någon kreditbedömning. Vilket för övrigt känns märkligt då lånet redan är klart?

Jag gjorde min ändring 4-5 dagar efter att mitt lån betalats ut, så de behövde kanske inte göra någon kreditbedömning. Vilket för övrigt känns märkligt då lånet redan är klart?
Kan ju vara en riskfråga, när lånet betalades ut så begärde man viss ränta pga bedömd risk, och att ett medlemslån inte skulle beviljats om det var det som prövades. Du kanske hade fått medlemslån om du hade ansökt om det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp