Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man frysa ens tillgångar på något sätt?

Hej!

Jag har haft spelmissbruk under ett antal år och nu åkt på ett återfall igen. Jag har därför i mitt mer nyktrare tillstånd funderat på vad jag kan göra för att sätta upp hinder för mig själv så att jag inte kan spela när spelsuget väl kommer.

Jag har funderat på att dels låta en anhörig få åtkomst till mitt primära bankkonto och att jag öppnar ett nytt sekundärt bankkonto som med stående överföringar veckovis skickar pengar från det primära till det sekundära. Saken hör väl till att jag inte vill besvära mina anhöriga mer då jag vet hur mycket det tär på dem att veta att jag har fått ett återfall på nytt.

Har funderat därför på om det finns något annat sätt genom en tjänst eller liknande där jag kan föra över hela överskottet av min lön efter att jag betalat av alla räkningar och där jag kan frysa pengar på något sätt. Antingen att det tar 48h innan transaktionen går igenom eller liknande. Har lite vana med krypto och har funderat på om jag ska "stakea" ett kapital och låsa det i 30, 60, 90 dagar till någon av de mer stabilare kryptos därute - men då får man också problemet med skatt och dylikt vid uttag av vinster med krypto.

Är det någon som har en bra idé på vad man kan göra för att sätta upp hinder på vägen som gör det i princip omöjligt när väl spelsuget slår igenom? Gamban har jag testat men det är väldigt enkelt att komma runt om man vet hur man gör. Jag är redan registrerad på spelpaus och mitt bekymmer är inte svenska spelkonton utan utländska som inte har spellicens. Tacksam för alla tips!

Fasträntekonto är en form av sparkonto där du kan låsa pengar mellan 3 månader och upp till 5 år. Se ovan länk för exempel:

Dessa tider finns att välja på:

3 månader
6 månader
12 månader
18 månader
24 månader
36 månader
48 månader
60 månader

Går att låsa olika tider också. Vill man låsa 10.000 i 3 månader, 5000 i 6 månader och 5000 i 18 månader så går det bra. Man får lite ränta på sina pengar liknande staking.

Senast ändrad:

Fasträntekonto är en form av sparkonto där du kan låsa pengar mellan 3 månader och upp till 5 år. Se ovan länk för exempel:

Dessa tider finns att väl:

3 månader
6 månader
12 månader
18 månader
24 månader
36 månader
48 månader
60 månader

Går att låsa olika tider också. Vill man låsa 10.000 i 3 månader, 5000 i 6 månader och 5000 i 18 månader så går det bra. Man får lite ränta på sina pengar liknande staking.
Hur i h**vete har jag missat detta!? Tusen tack!!! Så fort skatteåterbäringen kommer ska jag lägga in den direkt i 3 månader. Ska öppna ett konto redan imorgon.

Tack, tack, tack!!

Hur i h**vete har jag missat detta!? Tusen tack!!! Så fort skatteåterbäringen kommer ska jag lägga in den direkt i 3 månader. Ska öppna ett konto redan imorgon.

Tack, tack, tack!!
Du kan bara sätta in pengar när kontot öppnas..

Tack, tack, tack!!
Man öppnar kontot samtidigt som man sätter in pengar. Öppnar du ett konto imorgon måste du låsa minst 5000kr vald bindningstid. I varje fall på swedbank. Men du kan öppna ett till fasträntekonto när återbäringen kommer och välja nytt belopp och ny bindningstid

Sedan att även låta en anhörig ha åtkomst till ditt lönekonto är bra. Denna personen kan ju även få uppdraget att någon gång per månad bläddra igenom dina transaktioner om du har en sådan relation till personen där du tycker det är OK. Grejen med detta är även att det blir en större tröskel för dig att spela om du vet om att du kommer bli "påkommen" av någon som du förmodligen lovat att inte spela.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp