Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man få olika svar beroende på vilken låneförmedlare?

Kan man få olika svar beroende på olika låneförmedlare?
Ex. Söker lån på lendo, men där får man inget svar av ex. Re:member, men söker man genom freedom finance så väljer remember att svara med en potentiell beviljning?
Det jag funderar över egentligen är om vissa banker inte svarar för vissa låneförmedlare. Typ att låneförmedlare har olika avtal med de olika bankerna.
Kan det på npgot vis vara så?
Hoppas ni förstår vad jag försöker tyda här? Hmm

Tackar för svar :)

Kan man få olika svar beroende på olika låneförmedlare?
Ex. Söker lån på lendo, men där får man inget svar av ex. Re:member, men söker man genom freedom finance så väljer remember att svara med en potentiell beviljning?
Det jag funderar över egentligen är om vissa banker inte svarar för vissa låneförmedlare. Typ att låneförmedlare har olika avtal med de olika bankerna.
Kan det på npgot vis vara så?
Hoppas ni förstår vad jag försöker tyda här? Hmm

Tackar för svar :)
Min känsla är helt klart att avtalen ser olika mellan bankerna och de olika förmedlarna. Bankerna är bättre samarbeten med vissa förmedlare. Exakt hur det ser ut vet jag inte. Jag tror att Freedom har bättre koll med banker som erbjuder lån till de med sämre förutsättningar. Lendo och Advisa är ganska lika, Lendo lite bättre tycker jag.

Sökte Advisa och Lendo med en månad emellan och fick erbjudanden på båda men på Lendo (resurs bank och Collector) men Advisa (inte resurs bank). Men kan ha varit för att jag betalade in kreditkort från resurs bank som jag fick erbjudande från dem Lendo (2:a ansökan)
Inte fått nå erbjudande från remember och jag trodde dem var lätta att få från?
Fick erbjudande från Ikano bank, resurs bank, Collector, bank Norweigan, credento
Men kan vara som Korpen skriver...

Det är det jag misstänkte,
Kan vara så att ex. Lendo kräver mer i vinst från remember vid lån medan ex. Freedomfinance inte kräver större vinst från remember. Vilket i sin tur leder till att remember ser hellre till att ge förslag till freedom finance kunder.
Nu är ju detta bara spekulation men kan ju finnas nån sanning i det.
Då vissa här på forumet fått svar av remember på freedom men inte genom Lendo som du säger Ihope.
Tack även för svar av Korpen. :))

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp