Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man få ny avbetalningsplan?

Då kanske det finns hopp för mig också. Jag vill verkligen fortsätta få betala av på min skuld. Jag vill tala ostört i telefon med dom och det hinner jag tyvärr inte idag men imorgon förmiddag ska jag ta mod till mig och ringa dom. Hoppas att dom går med på en ny avbetalningsplan om dom nu avbrutit den förra. Hoppas det faktum att jag skött mina avbetalningar tills nu kan vara till stor fördel.

Har du fått påminnelse? Det är inte alls säkert att din plan har avbrutits, men det är ofta så man tror det värsta för man är så rädd och det finns inga marginaler.
Ring imorgon, du måste!!!!
Sen undrar jag hur du menar med att du fick några dagar på dig att betala av dem men inte lyckades få in allt? Har du redan pratat med dem en gång efter att du inte kunde betala sista augusti?
Min betalning enligt planen skulle också in 30/8 eller om det var 28/8 och idag när jag ringde till dem så var planen inte avbruten.

För ca 3-4 år sedan var de inte så hjälpsamma, de brukade läxa upp mig med jämna mellanrum, otrevlig ton, på gränsen till översitteri. Men nu har de verkligen lyft, märker stor skillnad och får alltid bra hjälp. skickar inte snabbt till kfm, skickar alltid en påminnelse. Intrum skickar till kf blixtsnabbt.
Hur fort får man påminnelsen ?

Brukar komma på mejl, sms och per post.

Jag kontaktade dom den 30 augusti då betalningen skulle varit dom tillhanda att jag inte kan betala. Jag har aldrig tidigare fått någon påminnelse från dom inte vad jag kan minnas i alla fall så hon förklarade att jag får en påminnelse och har då ytterligare några dagar på mig att betala. Jag måste betala senast 9 september vilket är idag om avbetalningsplanen ska fortsätta gälla. Jag har inte fått ihop pengarna så kan inte betala idag. Hoppas på det bästa imorgon då jag kontaktar dom.

Ca en vecka efter förfallodatum.
Har skuld ca 26k till onea och 33k till credway ... skulle vilja få bort någon av dom ..skulle kunna ta bort någon av dom nu den 25 när lönen konmer ... men lindorf vill ha 10k ... dom vill ha 30k på 3 mån ... fruktansvärd var hon där ... Hellre få bort från gothia som varit schyssta faktiskt ... måste ändå släppa någon av dom till fogden

Jag kontaktade dom den 30 augusti då betalningen skulle varit dom tillhanda att jag inte kan betala. Jag har aldrig tidigare fått någon påminnelse från dom inte vad jag kan minnas i alla fall så hon förklarade att jag får en påminnelse och har då ytterligare några dagar på mig att betala. Jag måste betala senast 9 september vilket är idag om avbetalningsplanen ska fortsätta gälla. Jag har inte fått ihop pengarna så kan inte betala idag. Hoppas på det bästa imorgon då jag kontaktar dom.

Kan inte tänka mig att de avbrutit planen!!!! Men när kan du betala? För det är det de kommer vilja veta imorgon när du ringer?

Hur mkt är din månadsbetalning? Min är på 1200 kr fördelat på 2 ärende, varav ett är Vivus!
Om du vet att du inte kan betala inom en vecka så fråga om du kan betala hälften nu och hälften i samband med nästa betalning. Kan du inte ens betala hälften fråga om du kan betala dubbelt nästa gång.

Kan inte tänka mig att de avbrutit planen!!!! Men när kan du betala? För det är det de kommer vilja veta imorgon när du ringer?

Hur mkt är din månadsbetalning? Min är på 1200 kr fördelat på 2 ärende, varav ett är Vivus!
Om du vet att du inte kan betala inom en vecka så fråga om du kan betala hälften nu och hälften i samband med nästa betalning. Kan du inte ens betala hälften fråga om du kan betala dubbelt nästa gång.
Tror faktiskt du kan få betala dubbelt nästa månad , testa det !

Har skuld ca 26k till onea och 33k till credway ... skulle vilja få bort någon av dom ..skulle kunna ta bort någon av dom nu den 25 när lönen konmer ... men lindorf vill ha 10k ... dom vill ha 30k på 3 mån ... fruktansvärd var hon där ... Hellre få bort från gothia som varit schyssta faktiskt ... måste ändå släppa någon av dom till fogden

Jag skulle i så fall behållit Gothia eftersom de är hjälpsamma och jag vet inte vad som händer i framtiden. Har haft OPR som gick till Svea inkasso, 3000 kr varje månad. Har varit en MARDRÖM, levt med ständigt oro om jag inte lyckas fixa dessa 3000 kr varje månad. Det gick till kf en gång. Blev klar i maj. Jag skulle hellre ha kvar planer med de bättre inkassobolagen för att det känns att går det åt skogen en månad så kommer inte ärendet att hamna hos kf med raketfart. en trygghet m a o.

Så du lyckades inte få ett bättre bud fr Lowell?? Försökte du?

Jag skulle i så fall behållit Gothia eftersom de är hjälpsamma och jag vet inte vad som händer i framtiden. Har haft OPR som gick till Svea inkasso, 3000 kr varje månad. Har varit en MARDRÖM, levt med ständigt oro om jag inte lyckas fixa dessa 3000 kr varje månad. Det gick till kf en gång. Blev klar i maj. Jag skulle hellre ha kvar planer med de bättre inkassobolagen för att det känns att går det åt skogen en månad så kommer inte ärendet att hamna hos kf med raketfart. en trygghet m a o.

Så du lyckades inte få ett bättre bud fr Lowell?? Försökte du?
Tanken är jag ska försöka få bort Lowell så fort som möjligt det bara går , för dom är riktigt otäcka ! Samtidigt 10k inte lätt att bara skaka fram :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp