Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man få löneutmätning om man betalar på skulderna?

Hej!

jag har haft ca 25 ärenden hos KFM och har haft löneutmätning som har upphört pga av min inkomst var för liten. Nu har jag cirka fyra ärenden hos KFM och resten av ärendena är återkallade av inkassobolagen och ligger på efterbevakning.

Jag har betalat av på mina skulder hos inkassobolagen varje månad med de belopp jag kan även om inkomsten har varit låg.

Nu har jag fått jobb igen och ska börja beta av mer på skulderna och tänker att jag ska betala en större del på de som ligger kvar hos KFM och fortsätta att betala en mindre del på inkassoskulderna. Så mina frågor är:

1. Om jag betalar på mina skulder hos KFM kan de begära utmätning ändå?
2. Kan inkassoboalgen skicka tillbaka skulderna till KFM fast de är återkallade och jag betalar av på dem?

Ja, så länge skulden är fastslagen av kfm.

Har du skulder för indrivning hos kfm är tanken att de ska regleras med utmätning om det inte fullbetalas. Egna inbetalningar ska inte stoppa verkställighet

Har du skulder för indrivning hos kfm är tanken att de ska regleras med utmätning om det inte fullbetalas. Egna inbetalningar ska inte stoppa verkställighet
Ok. Varför skriver då KFM att ”om du inte kan betala dina skulder så kan din lön utmätas”. Om jag betalar på mina skulder så betalar jag? Om det är så som du skriver så ska det stå ” om du inte kan reglera hela din skuld vid samma tillfälle så kan din lön utmätas”

Ok. Varför skriver då KFM att ”om du inte kan betala dina skulder så kan din lön utmätas”. Om jag betalar på mina skulder så betalar jag?
Om du betalar dina skulder så har du inte skulderna kvar.
Du delbetalar möjligen. Med betalning menas hela skulden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp