Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man få hjälp? Mina skulder är för "små" 60000 kr

Väldigt konstigt att rådgivaren inte vill hjälpa, förmodligen dum i huvudet. Hens jobb att hjälpa dig.
Man ska nog jämföra med arbetslösa med skulder på 500000:- eller miljoner som varit hos Kronofogden i åratal. Det är nog en prioritering av rådgivarens arbetstid. Läs på hur många rådgivare det finns och hur många som söker skuldsanering. Dom går först hos kommunen.
Varken Kronofogdens handläggare eller skuldrådgivarna är dumma i huvudet. Tvärtom, dom har troligen normal intelligens med normal spridning och dessutom stor erfarenhet av människor med ekonomiska problem och begränsad tid. Ofta så tjänar man på att ha en viss ödmjukhet i denna typ av ärenden.

Man ska nog jämföra med arbetslösa med skulder på 500000:- eller miljoner som varit hos Kronofogden i åratal. Det är nog en prioritering av rådgivarens arbetstid. Läs på hur många rådgivare det finns och hur många som söker skuldsanering. Dom går först hos kommunen.
Varken Kronofogdens handläggare eller skuldrådgivarna är dumma i huvudet. Tvärtom, dom har troligen normal intelligens med normal spridning och dessutom stor erfarenhet av människor med ekonomiska problem och begränsad tid. Ofta så tjänar man på att ha en viss ödmjukhet i denna typ av ärenden.
Om svaret från rådgivaren hade vart att många som behöver hjälp så du får vänta eller liknande visst, men att neka nån hjälp för att man själv inte tycker det är ett problem. Men visst bättre att vänta tills det blir ett problem måste ju ha jobb i framtiden också.

Jag som har lite lägre intelligens och är dum i huvudet på riktigt. Skrev ihop ett litet råd, bra eller dåligt vet jag ej, är ingen kommunal rådgivare. Men tog fem minuter och kanske lugnar en person i en jobbig situation.

Jag som har lite lägre intelligens och är dum i huvudet på riktigt. Skrev ihop ett litet råd, bra eller dåligt vet jag ej, är ingen kommunal rådgivare. Men tog fem minuter och kanske lugnar en person i en jobbig situation.
Jag gillade ditt råd, men inte din attityd mot handläggare. Men du behöver inte ta en tagelskjorta på för det. Jag försökte förklara att attityden mot handläggare är viktig. Om man går in i detta med kontakter mot skuldrådgivare och handläggare med attityden att dom är dumma och tänker bara på sig själva, blir det nog svårt med kommunikationen.

Har du fast jobb och inga anmärkningar, kanske ett samlingslån kan gå, testa typ lendo. Efter det så måste du sluta använda sms-lån. Och inte ta lån i onödan (sjuk hund kan jag förstå) kolla ett par avsnitt lyxfällan och följ deras råd.

Har en uc på 55% så tyvärr blir jag inte godkänd någonstan

Jag gillade ditt råd, men inte din attityd mot handläggare. Men du behöver inte ta en tagelskjorta på för det. Jag försökte förklara att attityden mot handläggare är viktig. Om man går in i detta med kontakter mot skuldrådgivare och handläggare med attityden att dom är dumma och tänker bara på sig själva, blir det nog svårt med kommunikationen.
Har inga problem i det stora, fick jättebra hjälp av min rådgivare. Bara + dem gångerna jag pratat med kf. Men just denna som rebell pratat med verkar vara ett asshole, om hennes historia är sann.

Har en uc på 55% så tyvärr blir jag inte godkänd någonstan
OK, Blir inte klar över dina förutsättningar.
Du har inga betalningsanmärkningar, du har en hund och en skuld på 50-60000:- i SMS-lån. Låg rating hos UC av okänd anledning. Tydligen fick du SMS-lån så någonstans har du fått lån. Upp med hakan. Har du försökt att få ett samlingslån? Om du har låg och tillfällig inkomst och inte har till att leva är det bara två saker du kan göra - skaffa mer inkomst eller/och sänk dina kostnader. Nya SMS-lån är säker väg till Kronofogden.

OK, Blir inte klar över dina förutsättningar.
Du har inga betalningsanmärkningar, du har en hund och en skuld på 50-60000:- i SMS-lån. Låg rating hos UC av okänd anledning. Tydligen fick du SMS-lån så någonstans har du fått lån. Upp med hakan. Har du försökt att få ett samlingslån? Om du har låg och tillfällig inkomst och inte har till att leva är det bara två saker du kan göra - skaffa mer inkomst eller/och sänk dina kostnader. Nya SMS-lån är säker väg till Kronofogden.

Har försökt samla och är väll de som är planen men blir tyvärr inte godkänd nånstans.. Har många FF och årsinkomsten från 2018 låg på 65.000kr eftersom jag bara var 17/18 år då o inte hade jobbat så mycket försöker jobba så mycket som de bara går

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp