- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Så dum jag var. Hade ett dåligt lån hos Goodcash (hittade ingen lösning då), jag slarvade lite med, gick fort till inkasso, tänkte eh det gör inget, jag kan komma överens med inkassobolaget om en avbetalningsplan, mindre månadskostnad men visst högre ränta. Det var typ två år sen och jag hade också några betalningsanmärkningar som försvann nyligen men sedan kommer chocken att det fortfarande finns en anmärkning kvar som försvinner om ca ett år pga skit Goodcash kredit. 17% UC efter desperata snabba ff. Målet var att samla alla mina lån och krediter. Nu måste jag avvakta minst 6 månader.
Så jag återkommer till min fråga: är det möjligt att få den bort om man skriver till utredning UC och förklarar att krediten inte gick vidare till Kronofogden men till inkasso bara och jag betalar fortfarande till dem enligt planen? Kan de vara ”generösa” som kronofogden tex när det gäller sekretess och en chans för att mina gamla betalningsanmärkningar som försvann var pga CSN.
Jag var väldigt glad och positiv för att den anmärkningen ”Misskött kredit” syns inte på Creditsafe eller Bisnode.
Nån som har varit i samma situation och vill dela med sig så är jättetacksam. Så konstigt tyckte jag för att kredit är som kredit hos Feratum tex eller Goodcash skit.
Så jag återkommer till min fråga: är det möjligt att få den bort om man skriver till utredning UC och förklarar att krediten inte gick vidare till Kronofogden men till inkasso bara och jag betalar fortfarande till dem enligt planen? Kan de vara ”generösa” som kronofogden tex när det gäller sekretess och en chans för att mina gamla betalningsanmärkningar som försvann var pga CSN.
Jag var väldigt glad och positiv för att den anmärkningen ”Misskött kredit” syns inte på Creditsafe eller Bisnode.
Nån som har varit i samma situation och vill dela med sig så är jättetacksam. Så konstigt tyckte jag för att kredit är som kredit hos Feratum tex eller Goodcash skit.