Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man få avbetalningsplan hos intrum justitia??

Hur stort var ditt lån och hur mycket får du betala i månaden
Mitt lån var på 400 tkr. De ville ha 9 tkr/månad i 6 månader, sedan ville de diskutera ett högre månadsbelopp. Tyvärr höjde de även räntan från 15% till 20%. Jag har släppt allt till KFM.

Jag har skulder hos Kronofogdemyndigheten. Dom erbjöd mig en "vanlig" avbetalningsplan där jag skulle få betala 5000 kr i månaden för en skuld på 50 000. Men en sådan vill jag så klart inte ha. Då betalar jag ju hellre direkt till kronofogden. Det blir billigare.

Skulden har ökat avsevärt på kort tid och ett ackordförslag hade varit bäst. Men detta säger dom blankt nej till.

Mitt lån var på 400 tkr. De ville ha 9 tkr/månad i 6 månader, sedan ville de diskutera ett högre månadsbelopp. Tyvärr höjde de även räntan från 15% till 20%. Jag har släppt allt till KFM.

9000 kr i månaden.... Och sedan en diskussion om en höjning på det redan för högt satta beloppet. Vilka patetiska jävlar.

Nu e min skuld bara 3500kr ca Tack o lov så hoppas jag får en avbetalnings plan på 3 månader iaf....:( jobbar inte nu ytan ska snart gå på mamma ledighet så kommer få ut väldigt lite nu i månaden så en avbetalnings plan vore guld värt nu :(

Bara själva räntan är på 80 000kr / år.
Varför ansöker ni inte på t ex Forex eller någon med vettig ränta? Känner en som fick , typ 2,5% ränta på ett lån på forex 260 000kr..
15% på 400 000kr...... nej nej nej!

Bara själva räntan är på 80 000kr / år.
Varför ansöker ni inte på t ex Forex eller någon med vettig ränta? Känner en som fick , typ 2,5% ränta på ett lån på forex 260 000kr..
15% på 400 000kr...... nej nej nej!
Har du inte läst tidigare trådar? Om jag fick ett sådant lån med vettig ränta så hade jag aldrig hamnat hos KFM utan jag skulle varit skuldfri för länge sedan. Man väljer inte att ta ett lån med sådan hög ränta, man är helt enkelt tvungen. Löste bort en del lån med ännu sämre ränta kan tilläggas.

Har du inte läst tidigare trådar? Om jag fick ett sådant lån med vettig ränta så hade jag aldrig hamnat hos KFM utan jag skulle varit skuldfri för länge sedan. Man väljer inte att ta ett lån med sådan hög ränta, man är helt enkelt tvungen. Löste bort en del lån med ännu sämre ränta kan tilläggas.

Du måste i alla fall haft en bra UC-score om de lånar ut 400 000kr utan problem. Borde funnits någon med lägre ränta kan man tycka. Dröjsmålsräntan är för övrigt 24% på förfallna Bank Norwegian. Så räntar lär ju ticka 8-9k i månaden.

Ansökte om avbetalningsplan för en vecka sen ca o dom har inte hört av sig än :(

Du måste i alla fall haft en bra UC-score om de lånar ut 400 000kr utan problem. Borde funnits någon med lägre ränta kan man tycka. Dröjsmålsräntan är för övrigt 24% på förfallna Bank Norwegian. Så räntar lär ju ticka 8-9k i månaden.

Nu måste du sluta älta, BN bedömer annorlunda än traditionella banker, vilken bank/kreditinstitut hade gett mej lån med dessa förutsättningar:
"Jag fick 400 tkr med följande förutsättningar: UC Mindre bra, 44,1%. Men de såg kanske till mina övriga uppgifter: 895 tkr inkomst, 63 tkr i underskott, 9 ff (tyvärr två blanka). De bedömer alltså inte lika som övriga banker."
Tycker du att 44,1% är bra score????
Återigen DET FANNS ÖVERHUVUDTAGET INGEN ANNAN BANK SOM VILLE LÅNA UT MED OVANSTÅENDE UC-SCORING, DÅ HADE JAG VÄL FÖR F-N TAGIT DET LÅNET ISTÄLLET?????

Jag har bra erfarenheter av de flesta inkassobolag. Intrum Justitia är ett av dessa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp