Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kan man få avbetalnings plan hos frogtail o monetti??

Jag har två sms lån..ett hos monetti på 7 tusen men nu 4 tusen kvar ca och ett hos frogtail som va på 10 o nu ca 5 tusen kvar. Har varit noga o skött mina månads betalningar varje månad utom nu sista mars....då jag blev sjukskriven o knappt fick nå pengar från försäkringskassan...jag har ej kunat betalat månads betalningen till monetti elr frogtail som skulle vara betald sista mars.. kommer ej ha råd i göra de nu förs i slutet av april men då måste ja betala dubbelt dvs både för sista mars o sista april o kommer inte få ihop de åh. Nån som vet om dom e lätta o snälla o ha o göra me??:( elr kommer dom skicka allt te kronofogden nu suck... tänkte om man kunde få en extra månad på båda då kommer ja kunna betala...erfarenhet nån???:(

Min erfarenhet från Monetti är att det går bra att ligga en månad efter. Har precis avslutat ett lån där, och låg hela tiden en månad efter med betalning. Givetvis fick jag påminnelseavgifter, och någon månad gick det till deras inkasso. Men det var precis i samband med lön, så jag hann betala innan det gick vidare.

Aha på så vis:( får se vad som händer nu då...kommer inte kunna betala förens sista april nu o då får ja se om ja har råd o betala för både mars månad o april månad suck....

Fick detta svar från monetti idag:( :

Vi kan tyvärr inte förlänga en faktura, inte heller dela upp betalningen.

Om du inte kan betala din faktura innan förfallodatumet, då kommer du få en påminnelseavgift på 60 kronor som du därefter har ca 14 dagar på dig att betala innan den går vidare till Inkasso.

Tänk på att det tillkommer ytterligare kostnader i processen och det inte alltid möjligt att upprätta amorteringsplan med Inkasso.

Lycka till och vi Önskar dig en fin dag!

Fick detta svar från monetti idag:( :

Vi kan tyvärr inte förlänga en faktura, inte heller dela upp betalningen.

Om du inte kan betala din faktura innan förfallodatumet, då kommer du få en påminnelseavgift på 60 kronor som du därefter har ca 14 dagar på dig att betala innan den går vidare till Inkasso.

Tänk på att det tillkommer ytterligare kostnader i processen och det inte alltid möjligt att upprätta amorteringsplan med Inkasso.

Lycka till och vi Önskar dig en fin dag!
Du kan göra upp med dem när det gått vidare till Monettis inkasso...

Okej ja då får jag avakta tills de går dit :( men då behöver jag två månads betalningar till va som ska bli försenade tyckte ja nån sa??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp