Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan man bli nekad Svea avbetalning pgr dålig UC?

Vill köpa en ny säng på avbetalning kan Svea eller Collector neka mig det pgr av min UC PÅ 18%? Har för övrigt inga betalingsanmärkningar eller dylikt förutom skulder och 2 maxade kreditkort.

Japp det kan dom. Dom gör en kreditkontroll tror det oftast är bisnode och är den dålig så nekar dom.

nackdel med avbetalningar är att du inte kan prata med någon om situationen då allt görs automatiskt av en dator(mestadels) därför går det fort att få avslag eller godkänt.

Oftast är dom inte heller så pigga att man ringer upp dom och förklarar situationen heller.

"Vårat system bestämmer och vi kan inte påverka tyvärr *klick*"

Medans med banker kan dom ta in ytterligare information som t.ex lönespec, kontrakt, tillgång till kontot för att se transaktioner och lön sen godkänna eller ge avslag.

Japp det kan dom. Dom gör en kreditkontroll tror det oftast är bisnode och är den dålig så nekar dom.

nackdel med avbetalningar är att du inte kan prata med någon om situationen då allt görs automatiskt av en dator(mestadels) därför går det fort att få avslag eller godkänt.

Oftast är dom inte heller så pigga att man ringer upp dom och förklarar situationen heller.

"Vårat system bestämmer och vi kan inte påverka tyvärr *klick*"

Medans med banker kan dom ta in ytterligare information som t.ex lönespec, kontrakt, tillgång till kontot för att se transaktioner och lön sen godkänna eller ge avslag.
Den biten förstår jag till 100% men tänker om det är mer regel än undantag att man blir nekad pgr för dålig UC. Trodde mer att deras automatiska kreditkoll mer kollar så man ej har betalningsanmärkningar och misskött kredit etc.

Den biten förstår jag till 100% men tänker om det är mer regel än undantag att man blir nekad pgr för dålig UC. Trodde mer att deras automatiska kreditkoll mer kollar så man ej har betalningsanmärkningar och misskött kredit etc.

Kreditföretag brukar oftast bara ta bisnode eller creditsafe och vad dom har för regler kan skilja helt mot UC. Bisnode har en % sats för risken. För referens så ej betalningsanmärkningar ej missbrukad kredit. Men låg deklarerad inkomst förra året.

4 lån på totalt 77k( 2k klarna, 2k ferratum, 30k santander, 41k remember)

Mitt bisnode betyg ligger på 10% riskprognos så det skiljer sig rätt mycket mellan UC och andra upplysningsföretag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp