Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan kronofogden ta pengar som finns på revolut?

Troligtvis är kronofogdemyndigheten och finansinspektionen väl medvetna om att folk gömmer kapital hos Revolut och frågan är bara hur länge det håller.
Hade jag behövt det hade jag ändå valt madrassen.
Dem vet. Men har du 500:- hos Revolut kanske dem inte bryr sig. Har du 500.000 är nog risken större.

Din åsikt som inte är faktabaserad är att Revolut inte utmäts. Behöver inte brytas ner ytterligare. Hur många idag har skuldsaldo hos KFM? Kan du verkligen garantera att INGEN har fått medel hos Revolut utmätt?
Tror du kan släppa det här nu.
Han ändrar sig inte oavsett vad folk säger.

Kan ingen bara googla? Ett av de första svaren på lawline, där en jurist svarat.

Din åsikt som inte är faktabaserad är att Revolut inte utmäts. Behöver inte brytas ner ytterligare. Hur många idag har skuldsaldo hos KFM? Kan du verkligen garantera att INGEN har fått medel hos Revolut utmätt?
Då har du läst fel någonstans. Det var inte vad jag sa

Svaren där är som regel ganska bristfälliga, i bästa fall når de upp i klass med "glasklara" svar på detta forum.

Folk överklagar emellanåt med lawlinereferenser eller klippt och klistrat därifrån om vad praxis är. De överklagandena brukar inte gå igenom.

Rent krasst kan jag säga enda dom kollar är bank som lämna in uppgifter kring ränta eller annat.

hade 5 banker de kollade 2.
Om du har taxerat något på Revolut så kommer dom begära in uppgifter där.

Kan även poängtera att jag aldrig "gömt" pengar på Revolut. För dock alltid över det jag får behålla efter att kronofogden fått sitt & hyran osv är betalt. Dock kan jag vissa månader ha kvar 1000-2000kr extra så då blir det ju lite extra pengar.
Så man har väl lite möjlighet att ha ett litet sparkapital. "Oförutsedda kostnader".

Dock inga garantier. Så det är nog ingen ide att ha ett stort sparande där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp