Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan kronofogden ta mitt barns saker

Hej jag är ensamstående med en son på 11 år,
Hans stora intresse är datorer och spel,
jag har tyvär hamnat hos kronofogden sedan några månader och min enda väg ut är skuldsanering , mår otroligt dåligt på grund av detta men i slutändan är det mitt dålig ekonomiska ansvar som satt mig i denna situation , min mardröm är att min son ska lida av detta och jag försöker skona honom,
Förra julen samlade familjen och jag till en dator som kostade 14000 och köpte det från hans egna umgsomskonto via banken,i år när han fyllde år hade han sparat till en dator skärm genom att spara och samla tomburkar,
Är livrädd att köpa något från mitt eget konto och jag undrar om han själv sparat ihop från födelsedags och veckopengar och sen köper från eget konto, kan kronofogden ta det om dom gör hembesök fast jag inte köpte sakerna till mig eller från mitt konto, det var ihopsparade pengar från jul och födelsedag..???
Har sådan ångest och rädd varje dag,

Är det vanligt med hembesök även om man skriver på delgivning/delgivningar? Väldigt bred fråga men är dom angelägna av att ta tex playstation 4, tv, datorer med ganska lågt värde?

Är det vanligt med hembesök även om man skriver på delgivning/delgivningar? Väldigt bred fråga men är dom angelägna av att ta tex playstation 4, tv, datorer med ganska lågt värde?
Inte om dem inte tror att du äger mkt av värde, så bor du i hyresrätt tex så är risken mindre. Och svårt att se att dem skulle ta ett ps4 som har ett värde på någon 100 lapp men kan kan dem om dem skulle vilja

Hej jag är ensamstående med en son på 11 år,
Hans stora intresse är datorer och spel,
jag har tyvär hamnat hos kronofogden sedan några månader och min enda väg ut är skuldsanering , mår otroligt dåligt på grund av detta men i slutändan är det mitt dålig ekonomiska ansvar som satt mig i denna situation , min mardröm är att min son ska lida av detta och jag försöker skona honom,
Förra julen samlade familjen och jag till en dator som kostade 14000 och köpte det från hans egna umgsomskonto via banken,i år när han fyllde år hade han sparat till en dator skärm genom att spara och samla tomburkar,
Är livrädd att köpa något från mitt eget konto och jag undrar om han själv sparat ihop från födelsedags och veckopengar och sen köper från eget konto, kan kronofogden ta det om dom gör hembesök fast jag inte köpte sakerna till mig eller från mitt konto, det var ihopsparade pengar från jul och födelsedag..???
Har sådan ångest och rädd varje dag,
Barn äger inget. Om du ska fortsätta handla och är rädd för utmätning så be någon annan handla det så är risken för utmätning mindre.

Nej. När du är under utredning så finns det risk. Men är nog väldigt ovanligt att dom kommer huxflux.

Det är upp till handläggaren om man meddelar i förväg eller inte att man kommer. Jag meddelar inte jätteofta, då jag vill ha lättare att planera dagen utifrån vad som händer.
En playstation 4 skulle jag inte utmäta pga värdet.

Det är upp till handläggaren om man meddelar i förväg eller inte att man kommer. Jag meddelar inte jätteofta, då jag vill ha lättare att planera dagen utifrån vad som händer.
En playstation 4 skulle jag inte utmäta pga värdet.
Hur brukar du göra när hushållet har barn vilket TS verka ha.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp