Är inte det bättre om du betalar skulden först och sedan köpa en bil? Då slipper du kontrollen och kfmHej! Det är så att jag ska köpa en bil som är värd cirka 25000, dock så har jag cirka 11500 i skuld hos kfm, finns det risk att polisen tar bilen vid kontroll eller liknande?
Fast! Har han behov av bil? Om svaret enligt KFM är nej och bilen täcker hens skulder så kan den utmätas.Nu är allas förutsättningar olika, och vissa är otroligt beroende utav en bil för att kunna fortsätta få sin inkomst osv, men när det bara handlar om en så liten summa hos KFM så vore det absolut bästa vara om du betalade den. Att dras med KFM är något av det värsta som finns. Men svar på din fråga, nej. Det värdet av bil är helt OK, OM du behöver din bil så att säga.

Polisen beslagtar inte en bil vid en vanlig trafikkontroll enbart för att du har skulder.Hej! Det är så att jag ska köpa en bil som är värd cirka 25000, dock så har jag cirka 11500 i skuld hos kfm, finns det risk att polisen tar bilen vid kontroll eller liknande?