Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan Kronofogden ta min bil om jag har skuld och köper ny bil?

Hej! Det är så att jag ska köpa en bil som är värd cirka 25000, dock så har jag cirka 11500 i skuld hos kfm, finns det risk att polisen tar bilen vid kontroll eller liknande?

Hej! Det är så att jag ska köpa en bil som är värd cirka 25000, dock så har jag cirka 11500 i skuld hos kfm, finns det risk att polisen tar bilen vid kontroll eller liknande?
Är inte det bättre om du betalar skulden först och sedan köpa en bil? Då slipper du kontrollen och kfm

Nu är allas förutsättningar olika, och vissa är otroligt beroende utav en bil för att kunna fortsätta få sin inkomst osv, men när det bara handlar om en så liten summa hos KFM så vore det absolut bästa vara om du betalade den. Att dras med KFM är något av det värsta som finns. Men svar på din fråga, nej. Det värdet av bil är helt OK, OM du behöver din bil så att säga.

Nu är allas förutsättningar olika, och vissa är otroligt beroende utav en bil för att kunna fortsätta få sin inkomst osv, men när det bara handlar om en så liten summa hos KFM så vore det absolut bästa vara om du betalade den. Att dras med KFM är något av det värsta som finns. Men svar på din fråga, nej. Det värdet av bil är helt OK, OM du behöver din bil så att säga.
Fast! Har han behov av bil? Om svaret enligt KFM är nej och bilen täcker hens skulder så kan den utmätas.

TS gör bäst i att göra sig skuldfri först och sen köpa bil.

Nu var det ju dock inte det som hans fråga gällde han vill veta huruvida hans bil kan utmätas inte om han bör köpa en bil eller inte :D
Har han dessutom bestämt sig tror jag inte att era åsikter är utav relevans för skribenten.

Ja det kan bli så den utmäts, lite beroende på omständigheter.

Polisen beslagtar inte en bil vid en vanlig trafikkontroll enbart för att du har skulder.
Däremot kan Kronofogden utmäta bilen på distans för att reglera skulden.

Tänk om och gör rätt från början.
  1. Betala in skulden på 11 500 kr till KFM.
  2. Köp en bil för 13 500 kr
Ett hett tips! För att undvika att KFM utmäter bilen bör skulden först betalas och därefter kan du köpa en bil och slipper oroa dig för att den utmäts, i dag, i morgon eller nästa vecka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp