Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan kronofogden se jag fått tillbaka på skatten?

Ja det skrev jag tror jag.
Vill man få den upphävd vet jag inte hur man gör, man får flera års ränta uppräknad då i alla fall
Ja det gjorde du, på det sättet får man ju ialla fall en trevligare resa. :)

Iofs om man självmant vill få den upphävd så är den enda iden jag kommer på att man slutar betala på flit och på så vis får KFM att avbryta skuldsaneringen och betalar tillbaka allt med ränta. Det skulle nog funka i praktiken samt om man har vunnit väldigt mycket pengar så det skulle vara värt det.

Hade jag haft miljon och skuldsanering så hade jag återbetalt alla lån och avslutat skuldsanering i förtid. Varför vänt i 5 år när man kan bli skuldfri snabbare?
Då blir det summan plus räntorna du måste betala tillbaka.
Givetvis hade jag omprövat.

Om jag vinner 1,5 miljon så kan jag ompröva och betala av alla mina skulder + ränta och då avslutas min skuldsanering och min prick försvinner?

Ringer man till kf då och "hej, jag har skuldsanering och den avslutas i mars 2026 men jag vann 1,5 milj på lotto i helgen och jag skulle vilja betala av de skulderna som ingår i min sanering och sedan få saneringen avslutad. hur gör man?"

Om jag vinner 1,5 miljon så kan jag ompröva och betala av alla mina skulder + ränta och då avslutas min skuldsanering och min prick försvinner?

Ringer man till kf då och "hej, jag har skuldsanering och den avslutas i mars 2026 men jag vann 1,5 milj på lotto i helgen och jag skulle vilja betala av de skulderna som ingår i min sanering och sedan få saneringen avslutad. hur gör man?"

Intressant fråga.

Jag tror att du får ompröva och betala in en engångssumma.

Går inte att avsluta en skuldsanering i förtid genom att betala av allt i förtid din prick kommer att försvinna efter dina 5 år. Som @Ny2018 säger lär du ompröva och betala in en engångssumma.

Se inlägg 47 i tråden.

Om vi vinner 1,5 miljoner blir det alltså problem, det är bäst att inte vinna.

Just vinst minns jag inte nu, men jag har sett flera som fått skuldsanering helt upphävd pga att man fått arv och inte sett till att det tas in i skuldsaneringen, man har hellre åkt till Thailand eller köpt en bil eller något för pengarna, då när en borgenärsomprövning kommer har pengarna varit borta.. Motsvarande skulle inte vara så konstigt om en spellista blev känd heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp