Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan kfm gå in på kontot och mäta ut lönen ..

Så jobbar de inte. När du har en skuld att betala så får du också ett sista datum att betala. Efter det så får du besked om hur det ska betalas. Vanligtvis löneutmätning. Då drar de direkt från din lön via arbetsgivaren. Det du får utbetalat till ditt konto får du behålla för att klara hyra, mat och andra nödvändiga utgifter. De kommer aldrig gå in och ta hela din lön från ditt privata konto.
Det kan utmätas kontanta medel (pengar på banken). Hur stor del av pengarna som utmäts vet varken du eller jag.

Det kan utmätas kontanta medel (pengar på banken). Hur stor del av pengarna som utmäts vet varken du eller jag.
De tar inte en hel lön från en dag till en annan. Sluta skrämma människor. Processen är fortfarande att man får ett sista inbetalningsdatum, efter det om man inte har betalat så utreder de vidare hur det ska betalas. Kronofogden har lagar att följa där människor har rätt till att kunna betala hyra och mat, därav kommer de aldrig dra en hel månadslön så fort den kommer in.

Tack för att jag får tro på vad jag vill, uppskattar det. Det står dock ganska tydligt vad kronofogden har fått i uppdrag av regeringen. Du får också tro på vad du vill, men håll det gärna för dig själv tills du läst på ordentligt.
Ok, så du får yttra dig men inte jag? Jag är rätt påläst på området skulle jag säga. Hade en som fick behålla bilen senast igår pga skyddsreglerna. Antar det saknar betydelse för dig?

Ok, så du får yttra dig men inte jag? Jag är rätt påläst på området skulle jag säga. Hade en som fick behålla bilen senast igår pga skyddsreglerna. Antar det saknar betydelse för dig?
Jo men det är klart du får! Skönt för personen ändå, trevligt fredagsbesked inför helgen.

Så jobbar de inte. När du har en skuld att betala så får du också ett sista datum att betala. Efter det så får du besked om hur det ska betalas. Vanligtvis löneutmätning. Då drar de direkt från din lön via arbetsgivaren. Det du får utbetalat till ditt konto får du behålla för att klara hyra, mat och andra nödvändiga utgifter. De kommer aldrig gå in och ta hela din lön från ditt privata konto.
TACK !!! Äntligen ett tydligt svar ❤️. Allt liksom snurrar i skallen och ju längre i processen man kommer, desto mer frågor får man och kommer på saker . Jättefint att du svarat så bra .. tacksam för det !
Jag har iaf nu bestämt , efter flera dags ältande , att inte betala inkassot. Jag väntar fler inkasso nästa vecka och kommer inte betala något av dem . Jag kommer få samtal från skuldsaneringen om ca 1 månad så hoppas på inledande och inkassot är på ca 3000kr . Det är precis vad jag har kvar på lönen efter sjukdom och räkningar .
Processen hos kfm kanske tar längre tid än vad jag trott …

Rätt skrämmande hur vissa människor resonerar här på detta forumet.
Att ta ut pengar, eller gömma ägodelar / pengar från KFM talar ju tydligt för att man inte vill göra rätt för sig.
Oftast är det samma personer som sedan säger åt andra att söka skuldsanering. Men jag har svårt att se hur man skulle öka sina chanser att få en skuldsanering längre fram om man medvetet gömt ägodelar eller undvikit att betala osv.

Man bör ju som vanligt inte lova saker man inte styr över..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp