Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan kfm gå in på kontot och mäta ut lönen ..

Skulle nog inte ta Lassemans råd här då han själv jobbar för kfm. Kfm jobbar med att driva in skulder till borgenärerna, det är deras huvudsakliga intresse. Skulle absolut inte råda dig att göra ingenting. Se till att betala räkningarna och plocka ut allt i kontanter som är över förbehållsbeloppet.
Frågan är vad jag ska göra med de kontanta pengarna. Det är inte så enkelt att betala med kontanter. Tips?

Skulle nog inte ta Lassemans råd här då han själv jobbar för kfm. Kfm jobbar med att driva in skulder till borgenärerna, det är deras huvudsakliga intresse. Skulle absolut inte råda dig att göra ingenting. Se till att betala räkningarna och plocka ut allt i kontanter som är över förbehållsbeloppet.
Nej det är inte huvudsakliga intresset.

Jo det är det. Läser man vad kronofogdens uppdrag är så nämns det i första meningen. Du får dock gärna upplysa oss andra vad du menar, annars förstår jag inte syftet med att ens svara på inlägget med en one liner.
Nej det är inte det. Alla skyddsregler väger minst lika tungt och när saker hamnar på sin spets blir det som regel skyddet som vinner.

Kan inte göra så mycket åt vad du förstår och inte.

Nej det är inte det. Alla skyddsregler väger minst lika tungt och när saker hamnar på sin spets blir det som regel skyddet som vinner.

Kan inte göra så mycket åt vad du förstår och inte.
Stämmer inte. Cashen ska in. Där ligger huvudfokus oavsett vad du säger.

Ja du får väl tro det om du mår bättre av det då.
Tack för att jag får tro på vad jag vill, uppskattar det. Det står dock ganska tydligt vad kronofogden har fått i uppdrag av regeringen. Du får också tro på vad du vill, men håll det gärna för dig själv tills du läst på ordentligt.

Hej alla !

Intrum skickade inkassokrav till mej i måndags och det ska vara betalat 26 /3 för att inte gå vidare till kfm . Om jag inte betalar så rullar det ju på med delgivning , utslag och skuld att betala .
Idag slog det mej … kan kfm gå in på mitt lönekonto den 25 /4 och mäta ut lönen om dom gör en tillgångsutredning vid det datumet? Usch läskigt allt det här , så tacksam om någon vet nåt om sånt här och kan svara . Blir ju orolig och stressad av allt !! Man måste ju betala hyra och annat

//
Månny
Så jobbar de inte. När du har en skuld att betala så får du också ett sista datum att betala. Efter det så får du besked om hur det ska betalas. Vanligtvis löneutmätning. Då drar de direkt från din lön via arbetsgivaren. Det du får utbetalat till ditt konto får du behålla för att klara hyra, mat och andra nödvändiga utgifter. De kommer aldrig gå in och ta hela din lön från ditt privata konto.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp