Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan kf ta en retroaktiv utbetalning från fk?

Jag har löneutmätning sedan 3 år tillbaka men de drar inget eftersom jag har för lite i inkomst. Nu har jag blivit beviljad sjukersättning och därmed också bostadstillägg. Jag kommer få en retroaktiv utbetalning från fk på ca 40.000:- för ca 9 månaders bostadstillägg. Kommer kf ta detta?

Det är inte omöjligt, men då måste FK ringt/kontaktat KFM på något vis och meddelat detta.

Det är inte omöjligt, men då måste FK ringt/kontaktat KFM på något vis och meddelat detta.

Har inte dessa ändringarna i sekretessen som infördes vid årsskiftet gjort att myndigheterna kan göra den här typen utav slagningar enklare?

Har inte dessa ändringarna i sekretessen som infördes vid årsskiftet gjort att myndigheterna kan göra den här typen utav slagningar enklare?

Kfm ser det fk betalar ut sedan länge, men det är för sent när man väl ser utbetalningen i systemet, då kan inte kfm gå in och utmäta i den, möjligen leta pengar på konton.
Jag har utmätt någon livränta och då hörde fk av sig innan så vi kunde skicka ett manuellt beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp