Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag plugga under skuldsanering istället för att söka nytt jobb?

Hej!
Jag har precis blivit beviljad skuldsanering (fick inledande i januari 2025) och har lite frågor om försörjning.
Jag är i dagsläget fast anställd inom ett yrke som det just nu finns väldigt lite jobb inom. Jag har en väldigt dålig arbetsmiljö och mår mycket psykiskt dåligt av att arbeta på min arbetsplats. Är mitt enda alternativ att söka nya jobb och förhoppningsvis få ett nytt jobb, eller kan jag plugga till något annat under tiden jag har skuldsanering? Kan jag säga upp mig och gå på a-kassa tills jag får ett nytt jobb? Jag är givetvis mån om att betala och sköta min skuldsanering. Så de här frågorna är mer att bolla och inget sätt att komma undan skuldsaneringen, utan att lösa en ohållbar arbetssituation.
Tacksam för input!

Då du så nyss fått skuldsanering så kanske det inte är så smart säga upp sej. Kan du fortsätta betala enl planen så spelar det mindre roll men måste du ompröva för lägre inkomst o de ser att du sagt upp dej bara kort tag efter beviljad sanering för att först gå på A-kassa o sen studera så ser det nog inte så bra ut.

Tack för din input! Nej att gå på a-kassa och sen studera är inte alternativ. Har redan sökt ett nytt jobb, så får fortsätta och söka tills jag får något nytt helt enkelt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp