Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag lösa skuldsanering i förtid med engångsbelopp från jobbet?

Hej!

jag har haft skuldsanering i cirka 3,5 år. Gjort cirka 35 inbetalningar med ett totalt värde på 250 000, min totala skuld var 750 000 när jag fick godkänd sanering. Så borde vara runt 500k kvar (jag ska betala 51% av dessa)

nu undrar jag, för jag har fått erbjudande från jobbet att bli utköpt med cirka 18 månader. Jag kan få dessa 18 mån utbetala varje månad eller i en engångssumma! Beroende på om jag hittar nytt jobb eller ej.

låt oss säga att jag får nytt jobb och får ut 18 x 40k plus lite annan ersättning så är vi uppe runt 800k innan skatt och cirka 600k efter skatt.

Skulle det kunna innebära att jag kan betala in dessa 600k direkt till Krf och få skuldsaneringen avslutat/upphävd? Eller skulle jag få betala in allt och få 0kr plan de sista 1,5 åren?
För jah kan väl inte få betala in mer än vad skulden var 600 k + betalplan på 7k varje månad?

? Tänker med ränta så kanske skulden vuxit ngt men frågan är om räntan räknas under dessa 3,5 åren ioch med att jag betalt (borde vart pausad)

Det du ska göra är en omprövning. Då fattar KFM beslut om hur mkt av den summan du ska betala in o det skulle då kunna bli nollplan resterande tid om summan täcker det du ska betala på din sanering.

Oavsett måste du väl begära omprövning om du får så mycket pengar (om du tar engångsutbetalning), och då kan du ju fråga KFM om detta.

Är dock osäker på om skuldsaneringen försvinner i samband med betalningen, eller om det ligger kvar tills 5 år har gått och du får 0-plan.

Hej!

jag har haft skuldsanering i cirka 3,5 år. Gjort cirka 35 inbetalningar med ett totalt värde på 250 000, min totala skuld var 750 000 när jag fick godkänd sanering. Så borde vara runt 500k kvar (jag ska betala 51% av dessa)

nu undrar jag, för jag har fått erbjudande från jobbet att bli utköpt med cirka 18 månader. Jag kan få dessa 18 mån utbetala varje månad eller i en engångssumma! Beroende på om jag hittar nytt jobb eller ej.

låt oss säga att jag får nytt jobb och får ut 18 x 40k plus lite annan ersättning så är vi uppe runt 800k innan skatt och cirka 600k efter skatt.

Skulle det kunna innebära att jag kan betala in dessa 600k direkt till Krf och få skuldsaneringen avslutat/upphävd? Eller skulle jag få betala in allt och få 0kr plan de sista 1,5 åren?
För jah kan väl inte få betala in mer än vad skulden var 600 k + betalplan på 7k varje månad?

? Tänker med ränta så kanske skulden vuxit ngt men frågan är om räntan räknas under dessa 3,5 åren ioch med att jag betalt (borde vart pausad)
En fråga bara du får in 45-50 rent å betalplan 7k? Måste ha extremt dyrt boende lr många barn?

Alternativet att betala i förtid tror jag inte finns. Även om det ter sig lockande är nog alternativet att få lön månadsvis det bästa för dig.

Självklart omprövning om jag tackar j och får allt utbetalt!

40 k är innan skatt.

hyra 11000 och ensamstående med barn på 6 år.
Frågan är mer ställd om det går att Avsluta sameringen i förtid för man har fått in pengar som täcket alla skulder.

En fråga bara du får in 45-50 rent å betalplan 7k? Måste ha extremt dyrt boende lr många barn?

Jag har 40 i månaden men sen utöver det årbonus på 45 i året och sedan får man tilläggg för lite annat om man tackar ja

får ut runt 29500 efter skatt, 11000 i hyra, 7000 till krf så sen är det inte mkt kvar. Ensamstående med barn

Självklart omprövning om jag tackar j och får allt utbetalt!

40 k är innan skatt.

hyra 11000 och ensamstående med barn på 6 år.
Frågan är mer ställd om det går att Avsluta sameringen i förtid för man har fått in pengar som täcket alla skulder.
Går ej å betala in i förtid,tror du åker på att betala mer,lr att du "softar" med dom 18 månader utan nytt jobb.

Hej!

Vad jobbar du inom för yrkeskategori?
Aldrig hört någon tjäna "så dåligt" som fått erbjudande om att bli utköpt på hela 18mån Vad är anledningen, ska man gratulera eller beklaga?

Sen om du räknat rätt på ca 800 före skatt och du får allt på ett bräde så får du allt räkna på ca 50% skatt, rimligen ca 52% så det inga 600 du får ut. 400 är närmare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp