Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag få skuldsanering?

Jag tror att 600 000 kr inte gör dig insolvent utan du får låta det bli löneutmätning, gå i behandling och om några år söka sanering. De lån som dina anhöriga står på ingår inte i din ev utmätning/sanering tyvärr utan det kalaset får de betala tyvärr.

Jag tror att 600 000 kr inte gör dig insolvent utan du får låta det bli löneutmätning, gå i behandling och om några år söka sanering. De lån som dina anhöriga står på ingår inte i din ev utmätning/sanering tyvärr utan det kalaset får de betala tyvärr.
Är det inte privatlån då? Dvs de anhöriga har ju i sin tur lånat ut pengar till TS. Allt som krävs är väl ett bakåtdaterat skuldebrev och kanske kunna visa upp transaktionen på begäran?

Är det inte privatlån då? Dvs de anhöriga har ju i sin tur lånat ut pengar till TS. Allt som krävs är väl ett bakåtdaterat skuldebrev och kanske kunna visa upp transaktionen på begäran?
Jag tolkade det som tagit lån men annars är det som du skriver.

Okej, tack. Får dem någon del av utbetalningen ifrån kronofogden som görs till fordringsägare? Eller är det helt enkelt så att dem får betala fram till dagen då jag kan betala igen?
Innan jag fick skuldsanering tog min man ett lån i ett försök att hjälpa mig lösa mina skulder. Han ingick sedan i skuldsaneringen och har fått tillbaka precis som andra fordringsägare en gång om året. Dock bara en del av det totala lånet… kommer dock inte ihåg hur vi fick med det då jag hade hjälp av en skuldrådgivare med ansökan. Vi kan ha haft ett skuldbrev oss emellan där det stod varför han hade tagit det lånet, han står ensam på det. Tycker du ska kolla upp möjligheten. Kan ju kanske vara så att dina anhöriga kan kräva ”din”del av lånet som du står med på men att dom får betala en annan del själv. Hoppas du hänger med vad jag menar?

Innan jag fick skuldsanering tog min man ett lån i ett försök att hjälpa mig lösa mina skulder. Han ingick sedan i skuldsaneringen och har fått tillbaka precis som andra fordringsägare en gång om året. Dock bara en del av det totala lånet… kommer dock inte ihåg hur vi fick med det då jag hade hjälp av en skuldrådgivare med ansökan. Vi kan ha haft ett skuldbrev oss emellan där det stod varför han hade tagit det lånet, han står ensam på det. Tycker du ska kolla upp möjligheten. Kan ju kanske vara så att dina anhöriga kan kräva ”din”del av lånet som du står med på men att dom får betala en annan del själv. Hoppas du hänger med vad jag menar?
Precis detta jag menar. Anhöriga tar lån. Sen lånar de ut till dig = privatlån som ingår i saneringen. Men såklart bara till en viss del, som med alla skulder i en sanering, så får borgenärerna endast tillbaka tex 50% och detsamma gäller ju då de anhöriga. Men inget hindrar dig från att komplettera resterande del efter saneringen är klar. Om man känner att man vill pga de är anhöriga och så. Det var så jag hade gjort, låtit de få tillbaka en del under saneringen och sedan sparat ihop det som var kvar och betalat tillbaka eftersom det är nära och kära man vill göra rätt för sig

Okej, tack. Får dem någon del av utbetalningen ifrån kronofogden som görs till fordringsägare? Eller är det helt enkelt så att dem får betala fram till dagen då jag kan betala igen?
Du ska inte betala något efter skuldsaneringen, du är inte längre låntagare då, medlåntagare får betala allt som blir kvar själv

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp