Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

"kan jag få lån med mina förutsättningar" - tråden

Hej.

Jag tänkte att vi samlar alla dessa frågor i en tråd då det brukar komma många trådar i ämnet.

Jag börjar med mina förutsättningar.

Deklarerad inkomst: 240.000kr
Förfrågningar: 30
Blancolån: 50.000kr
Underskott kapital: 30.000kr
Jag behöver låna: 50.000kr

Finns det någon bank som kan godkänna detta?

Det är ju förfrågningarna som blir ditt fall när det gäller banker som tar UC.

Dock vet jag att medlemmar här har fått genom Collector AB med så mkt förfrågningar.

Det som talar för dig är att du trots allt inte har mkt Blancolån.

Men jag måste vänta på att min deklarerade inkomst från förra året deklareras. Sker det i juni?

Slutskattebeskeden skickas ut vecka 24 någon gång mellan den 10-16 juni så då får du besked

UC redovisar utnyttjade och beviljade krediter samt antal krediter och kreditgivare. Uppdatering sker omkring den 20:e varje månad och avser då förhållandet per den sista i månaden innan. Helt nya krediter kan därför saknas i registret. Som jag uppfattar det så det som händer i juni kan du se på uc efter den 20 juli

Senast ändrad:
Men deklarerad inkomst faller ju inte under kategorin "krediter och kreditgivare". Jag hoppas att det skall synas tidigare

Skatteuppgifterna för föregående år syns vid en kreditupplysning tidigast från det datum då deklarationen inkommit till Skatteverket, och senast från det datum då restskatten är inbetald eller skatteöverskottet utbetalats.

Är detta till någon hjälp? Så då borde man kunna se det från vecka 24 i juni om jag fattat rätt.

Perfekt! Allt från idag fram till midsommar med andra ord? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp