Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kan jag få ett samlingslån?

Hej,

Tog en UC på mig i torsdags.
Efter nästan ett halvår har mitt kreditbetyg gått från 14.0% till 7.4% och 3st FF försvunnit, har 4 kvar. Ser inte hur mycket skulder jag har, får man brev hem också? Tittade bara på minuc.se
Jag tror jag har ca 320k i blanco och 60k i kontokreditskulder.

Inkomst 2015 430k (inte uppdaterad ännu). Vill helst ordna upp detta innan deklarationen blir klar, då kommer jag få ett underskott på 57k. Känner att mitt betyg knappast kan bli bättre då jag hade hälften förra året.

Vore jättetacksam för all hjälp ni kan ge.

minuc.se har delat upp sin tjänst i två delar, en för kreditbetyg och en för upplysningen. Du måste även köpa den senare för att få redan på blancoskulderna.

Du kan försöka via Axo Finans.

Ok turnaround! Tack för ditt svar. Jag tog en upplysning nu:

Blanco 301k utnyttjat

Kontokrediter 77k utnyttjat

Antal krediter 12

7.4% risk

4 FF

Inga anmärkningar

Funderar också på ett stort samlingslån via Axo om jag kan få till ett.
Vill inte bränna en FF som inte leder någonvart... vad ska jag göra?
:(

En helt irrelevant fråga i sammanhanget, har du bostadslån? Jag försöker förstå min score.

Ok tack, har inte helt olikt dina förutsättningar men många förfrågningar och ett uselt betyg. Fattar inte om det är förfrågningarna som uteslutande sänker betyget?

Jag har "bara" 2 förfrågningar och har löst bort bolån utan nybelåning men det påverkade inte mitt betyg alls. För min del tror jag att mitt betyg inte blir bättre beror på mitt massiva underskott i jämförelse med min inkomst, den 156/ försvinner en förfrågan till får se om det gör något med betyget som just nu är 1,7%. Jag hoppas att när deklarationen är färdig 2017 och mitt underskott minskat med 120.000 att jag då kan få ett samlingslån.

Jag har "bara" 2 förfrågningar och har löst bort bolån utan nybelåning men det påverkade inte mitt betyg alls. För min del tror jag att mitt betyg inte blir bättre beror på mitt massiva underskott i jämförelse med min inkomst, den 156/ försvinner en förfrågan till får se om det gör något med betyget som just nu är 1,7%. Jag hoppas att när deklarationen är färdig 2017 och mitt underskott minskat med 120.000 att jag då kan få ett samlingslån.
Det är mitt underskott som gör att jag inte tror att jag får ett lån i år så därför ansöker jag inte.

Ok, visserligen har jag rätt så stort underskott också. Men ett orimligt uselt betyg, nästan på 50%, fattar inte hur.

Ok, visserligen har jag rätt så stort underskott också. Men ett orimligt uselt betyg, nästan på 50%, fattar inte hur.
Det enda jag kan tänka mig är att du har för många förfrågningar och för högt underskott i jämförelse med övriga du jämförs med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp