Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag få bättre, balanzia med en ränta på 7,50?

Efter 10+ år med massor av lån har jag nu "bara" 225 k hos Balanzia med en ränta på 7,50. Inga anmärkningar, 3 ff kvar, 380 inkomst och 1,70 i UC-risk.

Är det värt att söka ett bättre lån för att byta ut Balanzia? 7,50 är väl inte uselt ändå, känner att jag inte riktigt orkar med hela proceduren samtidigt som jag förstås vill ha så bra villkor som möjligt.

Efter 10+ år med massor av lån har jag nu "bara" 225 k hos Balanzia med en ränta på 7,50. Inga anmärkningar, 3 ff kvar, 380 inkomst och 1,70 i UC-risk.

Är det värt att söka ett bättre lån för att byta ut Balanzia? 7,50 är väl inte uselt ändå, känner att jag inte riktigt orkar med hela proceduren samtidigt som jag förstås vill ha så bra villkor som möjligt.

Absolut sök på advisa du kommer få bättre ränta

hur länge har du haft balanzia och är det annuitetslån eller rak amortering? Om du haft det väldigt länge kanske det ej är värt att byta även om du får lägre procentsats då du kan ha betalt majoriteten av länets räntor de första åren av lånetiden.

Tack för svar.

Det är annuitetsbetalning på 15 år och jag har haft det i drygt ett år. 2400 kr dras varje månad och då är 1400 kr ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp