Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan jag bli kund i bank utan BankID? Alternativ med pass?

Vad gör jag nu?
kan jag bli kund någonstans utan BankID?
kan jag göra det online?
med pass?
Jag får panik

Du kan bli kund utan BankID. Men du behöver ta dig till ett bank kontor.

EDIT: Kan man använda Freja ID kanske?

Varför fick du ditt BANK-ID spärrat?

Du kan bli kund utan BankID. Men du behöver ta dig till ett bank kontor.

EDIT: Kan man använda Freja ID kanske?
Vill någon ens ha mig som kund med spärrat BankID betalningsanmärkning och skuldsaldo. Mitt liv rasar nu

Vill någon ens ha mig som kund med spärrat BankID betalningsanmärkning och skuldsaldo. Mitt liv rasar nu

Ja fan, banker i Sverige är skyldiga att erbjuda fysiska personer ett "betalkonto med grundläggande funktioner" (ofta kallat lönekonto eller brukskonto) om du är lagligt bosatt inom EES. Denna rättighet finns egentligen för att säkerställa att du kan delta i samhället

Men viktigast är kanske att du får reda på varför ditt konto blev spärrat så du inte är misstänkt för penningtvätt eller annat?

Ingen aning. Har swishat för mkt antar jag

Separerar och har köpt och sålt en hel del . Får panik . Hur dka jag komma åt barnbidrag o lön?

Har de innan de spärrade BANK-ID frågat att du ska redovisa transaktionshistoriken eller spärrade dom dig bara?
Stängde de din konto också? Är så trött på banker som spärrar BANK ID...

Jag har varit i mycket värre situation än du. Banken hade spärrat Bank ID, stängt konto samtidigt som jag inte hade någon annan legitimation för att kunna öppna konto. Jag kunde inte heller ansöka om ett legitimation då jag inte hade BANK ID... så ja systemet e skit.. men det löste sig till slut.

Om du har någon typ av legitimation så kan du öppna ett konto hos en annan bank. Du behöver göra det på plats. Börja med att ringa någon bank och boka tid. När du ansöker fråga om bankdosa för att du ska kunna komma in på konto.
Har BANK ID spärrats kan du inte öppna den igen på 1 år.

Har de innan de spärrade BANK-ID frågat att du ska redovisa transaktionshistoriken eller spärrade dom dig bara?
Stängde de din konto också? Är så trött på banker som spärrar BANK ID...

Jag har varit i mycket värre situation än du. Banken hade spärrat Bank ID, stängt konto samtidigt som jag inte hade någon annan legitimation för att kunna öppna konto. Jag kunde inte heller ansöka om ett legitimation då jag inte hade BANK ID... så ja systemet e skit.. men det löste sig till slut.

Om du har någon typ av legitimation så kan du öppna ett konto hos en annan bank. Du behöver göra det på plats. Börja med att ringa någon bank och boka tid. När du ansöker fråga om bankdosa för att du ska kunna komma in på konto.
Har BANK ID spärrats kan du inte öppna den igen på 1 år.
Får ärligt panik, nybliven ensamstående o helt ensam.
Har revolut men har 3 kr där lixom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp