Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan gränspolisen stoppa mig vid utresa pga skulder hos Kronofogden?

Ska snart resa ut ur landet, utanför EU, för en begravning. Vilket betyder att jag behöver visa passet för polisen innan jag kommer in mot gaten. Kan polisen där se om jag har skulder till KFM när de scannar passet, och kan de stanna mig där och då? Hur stora skulder ska man ha för att de ska tycka det är värt att stoppa mig? Jag har skulder hos KFM på drygt 220.000. Jag kommer ej ha något av värde med mig men vill undvika situationen ändå… Är sannolikheten stor?

Betackar mig otrevliga kommentarer..

Ska snart resa ut ur landet, utanför EU, för en begravning. Vilket betyder att jag behöver visa passet för polisen innan jag kommer in mot gaten. Kan polisen där se om jag har skulder till KFM när de scannar passet, och kan de stanna mig där och då? Hur stora skulder ska man ha för att de ska tycka det är värt att stoppa mig? Jag har skulder hos KFM på drygt 220.000. Jag kommer ej ha något av värde med mig men vill undvika situationen ändå… Är sannolikheten stor?

Betackar mig otrevliga kommentarer..
Ungefär samma sits som dig, när man frågar chat så säger den att dom enbart stoppar en vid reseförbud eller om man är efterlyst osv. De ser tydligen inte om man har skulder hos kf eller någon bank.
har frågat kf om polisen ser att man är registrerad hos kf under en passkontroll men dom bad mig att fråga polisen istället och när jag gjorde det så fick jag detta svar

min fråga till dem -
Hej!
Ska resa i sommar med min sambos familj. Jag kommer förmodligen att ha en löneutmätning då eller ha fått mitt första utslag från Kronofogden.
Min fråga är då, kan dom som gör passkontroller på flygplatserna se på deras dator om man är med i kronofogdens register?
Och om de gör det, blir man då stoppad och får gå åt sidan? Skulle vara pinsamt med min sambos familj så vill jättegärna veta i förväg.

deras svar -
Hej

Passavdelningen kan inte svara på din fråga men frågan har lyfts med passkontrollant som svarar att det kan förekomma men oklart i ditt fall.

Vi kan inte ge dig ett svar om det kommer att ske när du reser.

Så det är väldigt oklart, vet inte hur mycket man kan lita på chat och polisen vill ju inte svara till 100%

Svarade på liknande fråga ett litet tag sedan:

Jag gissar att jag totalt varit utanför landets gränset typ 25-30ggr först under löneutmätning och sedan under skuldsanering.
Hade och har ett jobb som kräver utlandsbesök.

Svarade på liknande fråga ett litet tag sedan:

Jag gissar att jag totalt varit utanför landets gränset typ 25-30ggr först under löneutmätning och sedan under skuldsanering.
Hade och har ett jobb som kräver utlandsbesök.
Har du då rest utanför EU? Dvs visat pass för polisen före du kommit in till gate:en? Jag har löneutmätning sedan någon månad tillbaka, och skulder på 220.000:-. Ska resa i sällskap och vill helst undvika situationen att bli stoppad. Har du liknande summa eller mindre i skulder? Tänker ifall de stoppar en om man har en viss summa.

Har du då rest utanför EU? Dvs visat pass för polisen före du kommit in till gate:en? Jag har löneutmätning sedan någon månad tillbaka, och skulder på 220.000:-. Ska resa i sällskap och vill helst undvika situationen att bli stoppad. Har du liknande summa eller mindre i skulder? Tänker ifall de stoppar en om man har en viss summa.
Det är ju det personen skriver i inlägget som han länkar till. Rest både till USA och Ryssland och många andra länder. Både privat och i jobb.

Och jag håller med. Svaret är solklart att du får resa utan att du behöver vara orolig. Sålänge du har ett giltigt pass och ej resförbud (resförbud vet man att man har om man har det, det är inget man har i hemlighet)

Passkontrollen kommer inte ringa snuten som ringer KF för att gå in på flyget och utmäta en väska som du har checkat in. Dom kommer heller inte utmäta dina skor påväg intill gatesen

Det är ju det personen skriver i inlägget som han länkar till. Rest både till USA och Ryssland och många andra länder. Både privat och i jobb.

Och jag håller med. Svaret är solklart att du får resa utan att du behöver vara orolig. Sålänge du har ett giltigt pass och ej resförbud (resförbud vet man att man har om man har det, det är inget man har i hemlighet)

Passkontrollen kommer inte ringa snuten som ringer KF för att gå in på flyget och utmäta en väska som du har checkat in. Dom kommer heller inte utmäta dina skor påväg intill gatesen
Polisen kan ju dock kolla hur mkt kontanter man har säkert och utmäta de, en kompis sa att han såg de på kanal 5. Men ah vet inte om de trovärdigt det han sa

Polisen kan ju dock kolla hur mkt kontanter man har säkert och utmäta de, en kompis sa att han såg de på kanal 5. Men ah vet inte om de trovärdigt det han sa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp