Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan en försäkring gå till inkasso?

Jag "råkade" ta en försäkring utan att kolla upp villkoren så noga. Har bara haft den i två månader och när jag sa upp den för några dagar sedan fick jag reda på att det ska betalas i efterhand, 425 kr. Då varenda krona är viktig nu att spara, så undrar jag vad som händer om man struntar i att betala den går den vidare? I vanliga fall brukar ju tex bil, hem, djurförsäkringar " bara" sägas upp om man inte betalar och sen inget mer. Eftersom ändå summan är så låg, så kan jag betala den för att slippa en ny skuld, men måste jag? Detta gäller Axo trygghetsförsäkring. Tacksam för svar

Nej.

Undantaget är fordon va? Jag tror jag sett det i förelägganden från tff att dom tagit över fordran?

I övrigt aldrig sett kravärenden på försäkringspremier, däremot en och annan självrisk

Ja precis, obetald försäkring utav ett fordon går i regel vidare. Gäller dock inte släp/husvagn och moped30. Ja och cyklar osv. Ni fattar.
Däremot är det inte försäkringsbolaget som skickar ärendet vidare utan TFF.

Tff måste vara den aktör med absolut flest ärenden. Har hänt några gånger att man fått stå och hjälpa till att försäkra fordon alternativt ställa av fordonen åt folk.

Undantaget är fordon va? Jag tror jag sett det i förelägganden från tff att dom tagit över fordran?

I övrigt aldrig sett kravärenden på försäkringspremier, däremot en och annan självrisk
Helt korrekt, naturligtvis får man inte ha fordon oförsäkrade ( blev fel när jag tänkte ). Den jag tänkte på nu är en trygghetsförsäkring om man tex blir arbetslös, sjuk osv, så kunde man få ut lite pengar där. Eftersom jag både sagt upp försäkringen och inte utnyttjat någon tjänst hos dem under dessa två månader, så borde de inte kunna kräva betalning för typ ingenting oavsett att det står i villkoren att man betalar i efterhand. Eller vad gäller? Vet du?

Självrisk i vilket syfte och för vad? Jag har ju inte använt mig av försäkringen alls. Bara funderar på att inte betala, men vill ju inte dra på mig mer skulder om det kan undvikas.

Självrisk i vilket syfte och för vad? Jag har ju inte använt mig av försäkringen alls. Bara funderar på att inte betala, men vill ju inte dra på mig mer skulder om det kan undvikas.
Erm, vet inte, självrisk som ska betalas pga ngn skada, sen har man inte betalat den, antar jag.

Helt korrekt, naturligtvis får man inte ha fordon oförsäkrade ( blev fel när jag tänkte ). Den jag tänkte på nu är en trygghetsförsäkring om man tex blir arbetslös, sjuk osv, så kunde man få ut lite pengar där. Eftersom jag både sagt upp försäkringen och inte utnyttjat någon tjänst hos dem under dessa två månader, så borde de inte kunna kräva betalning för typ ingenting oavsett att det står i villkoren att man betalar i efterhand. Eller vad gäller? Vet du?
@Terry_ svarade ganska kort och tydligt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp