Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan det vara värt att släppa vissa lån? Och gå all in på ett och samma?

Har lån som uppgår till 540.000 ungefär.
Kan relativt snabbt inom 3-4 månader frigöra 2000 i månaden, och inom ytterligare 2-3 månader ca 2000 till

Absolut riskerar jag ju att då få en prick i registret, men det kan man ju absolut leva med? Har idag råd att betala och hålla mig därifrån men känner att jag är trött på att betala minsta och inget händer.

Har lån som uppgår till 540.000 ungefär.
Kan relativt snabbt inom 3-4 månader frigöra 2000 i månaden, och inom ytterligare 2-3 månader ca 2000 till

Absolut riskerar jag ju att då få en prick i registret, men det kan man ju absolut leva med? Har idag råd att betala och hålla mig därifrån men känner att jag är trött på att betala minsta och inget händer.
Släpper du allt till inkasso riskerar du att få dyrare avbetalningsplaner. Och släpper du till kfm får du löneutmätning vilket resulterar att du lever på existensminimum och då finns inga pengar över att betala på nåt lån du inte släppt. Testa betalningsfri månad hos nån och pynta in den summan på minsta lånet. Kör snöbollsmetoden.

Du kan betala in mer än lägsta. Betalar man in lägsta, särskilt när det bara är 50-200 kr så minskar krediter knappast.
Jag kör snöbollsmetoden!

Med 4000kr i månaden så kommer det hända något! Som de sagt innan kör snöbollsmetoden (eller lavinmetoden). Du kan fixa detta!

Vad är lavin metoden?
Man betalar lägst på alla skulder utom den med högst ränta, där lägger man i extra pengar tills den är borta och så tar man nästa med högst ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp