Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kan det vända?

Jag målade faktiskt upp en bild om att dom skulle vara betydligt dyrare än så. Men det där låter faktiskt inte alltför farligt.
Jag trodde också att de skulle vara mycket dyrare. Lånebelopp 209000 kr = 413460 kr att återbetala på 15 år. Jag skulle kunna tänka mig detta om jag hade fastighet som säkerhet.

Jag har flera lån där jag återbetalar över 3 gånger lånebeloppet. Det är alltid dyrt att låna, men det kan ändå vända när man lyckas ta sig ur lånekarusellen.

Jag har "endast" en borgensman som säkerhet. Vi får se om det duger... Jag hoppas det!

Jag gillar att i lugn och ro läsa igenom gamla trådar här på Lånforum. Jag läser ofta från början till slut, för att sedan reflektera över innehållet. Den här tråden har jag läst ett par gånger. Det finns så otroligt mycket samlad kunskap på detta forum.

För att återigen besvara huvudfrågan av detta inlägg: Ja, det kan vända. Vårt elände tar slut när lånekarusellen stannar. Då vänder det.

Senast ändrad:
Ett tips är att ansök om ett samlings lån hos tex Leno,advisa elr googla på samligslån. Så bakar du in alla sms lån där o tex betalar av 1000-1500kr per månad elr de du har råd med. Tänkte om du inte har nå anmärkningar elr nå hos kronofogden så borde de inte va nå problem alls o få ett samligslån.. men skynda på innan inkasso bolagen skickar till kronofogden:/ då kan de bli svårt o få lån.

Hoppas de löser sig...

Oj såg nu att råden va rätt gammal...

Hur har de gått för dej med allt?? :(

Oj såg nu att råden va rätt gammal...

Hur har de gått för dej med allt?? :([/QUOT

Om du menar mig Tussan så är jag i ungefär samma läge som när jag startade tråden. Tyvärr får jag inget samlingslån pga många förfrågningar och högt underskott. Men hoppas på att hålla mig flytande till i vinter då nästan alla mina förfrågningar försvinner.

Jag trodde också att de skulle vara mycket dyrare. Lånebelopp 209000 kr = 413460 kr att återbetala på 15 år. Jag skulle kunna tänka mig detta om jag hade fastighet som säkerhet.

Skrämmande hur de utnyttjar läget för många skuldsatta. Måste vara ett helvete och betala flera tusen i månaden i 15 år. Fast säkert bättre alternativ än sms skulder med skulder som bara växer med räntan.
Ibland rår man inte över situationen såklart men hoppas fler blir medvetna om lånekarusellens konsekvenser innan de tex överkonsumerar eller lånar till spel. Jag tycker att all nätspel skall förbjudas,det är ren rån och inget annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp