Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kan det vända?

Man tar tyvärr inte hänsyn till individen längre. "Alla får skylla sig själva!"

Under de år jag hade lån hos Svea Skuldfinansiering mellan 2011-2015 så blev jag aldrig illa bemött (att jag fick skylla mig själv att jag satt mig i den situation jag var i). Jag fick 1 lån 2011 och 1 lån 2014 och jag var rädd att få avslag 2014 när ekonomin rasat igen 2014, men de behandlade mig på samma vänliga sätt 2014 som 2011.

Under de år jag hade lån hos Svea Skuldfinansiering mellan 2011-2015 så blev jag aldrig illa bemött (att jag fick skylla mig själv att jag satt mig i den situation jag var i). Jag fick 1 lån 2011 och 1 lån 2014 och jag var rädd att få avslag 2014 när ekonomin rasat igen 2014, men de behandlade mig på samma vänliga sätt 2014 som 2011.
Jag har ansökt om ett samlingslån där. 2 månader har gått, men fortfarande inget samtal. Hur är det med räntan där? Jag har inte så mycket skulder, men ett antal anmärkningar från tiden då jag släppte ganska mycket till kfm. Dessa är nu borta och jag saknar skuldsaldo.

Jag hade ränta på 8,90 på det första och 10,20 på det andra visst hög men de skitlån jag löste bort hade avsevärt högre ränta. Jag väntade inte på att Svea skulle höra av sig utan jag ringde själv en gång per vecka eller var 14:e dag och frågade hur det gick med min ansökan så både mina lån tog inte mer än 4 veckor innan allt blev klart

Senast ändrad:
Tack för ditt svar. Jag får börja höra av mig till dom lite oftare helt enkelt :)

Jag hade ränta på 9,70 på det första och 10,25 på det andra visst hög men de skitlån jag löste bort hade avsevärt högre ränta. Jag väntade inte på att Svea skulle höra av sig utan jag ringde själv en gång per vecka eller var 14:e dag och frågade hur det gick med min ansökan så både mina lån tog inte mer än 4 veckor innan allt blev klart
En sak till bara: Hur många år bestämmer dom lånet till? Sedan skulle jag vilja veta hur stor månadskostnaden blev för dig om det går bra.

Nettofinans
Nanoflex
Easycredit
Risicum
Extralån
Onea

Är de som det kommit påminnelser på men ingen inkasso. Har några till där det ännu inte dumpit ner någon påminnelse. Har så jäkla dålig koll på vad jag ställt till med så jag måste sätta mig och skriva ner
Har haft lån hos EasyCredit och Risicum av de du räknat upp. Båda fick jag månadsbetala via deras Inkasso. Resten vet jag tyvärr inte! Har inte hört så bra saker om Onea!

En sak till bara: Hur många år bestämmer dom lånet till? Sedan skulle jag vilja veta hur stor månadskostnaden blev för dig om det går bra.
Lån 1 togs 2011-05-10 lånebelopp 209.000 kr månadskostnad 2297 kr lånetid 15 år ränta 8,90%
Lån 2 togs 2014-10-15 lånebelopp 220.000 kr månadskostnad 2823 kr lånetid 10 år ränta 10,20%

Lån 1 togs 2011-05-10 lånebelopp 209.000 kr månadskostnad 2297 kr lånetid 15 år ränta 8,90%
Lån 2 togs 2014-10-15 lånebelopp 220.000 kr månadskostnad 2823 kr lånetid 10 år ränta 10,20%

Jag målade faktiskt upp en bild om att dom skulle vara betydligt dyrare än så. Men det där låter faktiskt inte alltför farligt.

Jag målade faktiskt upp en bild om att dom skulle vara betydligt dyrare än så. Men det där låter faktiskt inte alltför farligt.
Nej om man jämför med andra långivare så är det inte så farligt och jag hade inte annat val än dem, men jag lämnade också säkerhet i form av min fastighet annars hade de aldrig beviljat så höga belopp.

Nej om man jämför med andra långivare så är det inte så farligt och jag hade inte annat val än dem, men jag lämnade också säkerhet i form av min fastighet annars hade de aldrig beviljat så höga belopp.
Jag kontaktade också Bluestep men de har som krav att man lägger alla sina lån hos dem även bottenlånet på fastigheten och de ligger på strax över 2% så det hade ju varit idiotiskt att göra det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp