- Meddelanden
- 101
- Mottagna reaktioner
- 169
- Poäng
- 327
Jag förstår att du är livrädd. Det var jag också. I många år. Hade jag vetat hur skönt det var att få berätta och erkänna så hade jag gjort det långt tidigare. Från den dagen du berättar och slipper ljuga om situationen så kan du börja om. Inga mer lån. Det är fruktansvärt svårt, men livet går vidare. Det blir några tuffa år, både ekonomiskt och förtroendemässigt - men livet är fan långt. Och tar man sig igenom några tuffa år så har man ju hela framtiden framför sig. Det viktiga är att komma ihåg hur hemskt det är att hamna i denna negativa spiral, så att man inte hamnar där igen.
Efter att jag outat mig, slutat teckna nya lån och hade det som tuffast ekonomiskt så gick hela månadslönen på 25000 netto till lånen. Då bodde jag gratis hos kompisar och åt minimalt med mat. Nu är jag nere på 10500 kr i månaden i lånekostnader.
Jag hade ingen familj eller vänner som kunde ställa upp med samlingslån. Så det går att lösa detta på egen hand om man är ärlig mot sin omgivning. Förhandla med inkassobolagen och var konsekvent. För mig blev det lite terapi och en sport att förhandla. Vissa inkassobolag är hemska och vissa låneförtag likaså, men låt dig inte nedslås av otrevliga handläggare. Kämpa på!
Efter att jag outat mig, slutat teckna nya lån och hade det som tuffast ekonomiskt så gick hela månadslönen på 25000 netto till lånen. Då bodde jag gratis hos kompisar och åt minimalt med mat. Nu är jag nere på 10500 kr i månaden i lånekostnader.
Jag hade ingen familj eller vänner som kunde ställa upp med samlingslån. Så det går att lösa detta på egen hand om man är ärlig mot sin omgivning. Förhandla med inkassobolagen och var konsekvent. För mig blev det lite terapi och en sport att förhandla. Vissa inkassobolag är hemska och vissa låneförtag likaså, men låt dig inte nedslås av otrevliga handläggare. Kämpa på!
Jag tar tag i det NU. Jag vägrar låta min man bli mer drabbad genom att jag kommer till KF, det känns som om jag hellre vill dö än det