Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan bolagen se vems kontot är?

Om man skickar en ansökan för ett sms lån på ett korrekt sett förutom konto numret... Kan de se att konto numret tillhör någon annan?

varför??

varför undrar du över det? det råder banksekretess lag kring konto nr det tror jag inte att finansbolagen kan se men det lär ju upptäckas i efterhand.

nej, de kan de inte. jag tog massor av lån i min pappa och mammas namn förut. inga problem, det går.

moraltanter, ja de är betalda och klara.
ta inga lån som tar uc i dina föräldrars namn om det är vad du tänker göra för då får de reda på det om de har minuc.

Autogiro

Större låneinstitut har som krav i sina villkor att låntagaren lämnar autogiromedgivande. Då kan de se vems konto det är och om du har tur blir det bara lite tjafs med närstående. Otur= polisanmälan för försök till bedrageri, om du tillgång till mer info , identitetsstöld osv med andra ord , slajfar du?

Om man skickar en ansökan för ett sms lån på ett korrekt sett förutom konto numret... Kan de se att konto numret tillhör någon annan?

Nej. Men du kan dock räkna med att dem kontrollerar om någon annan ansökt hos dem med det kontonumret som du anger.

hmm vid betalning

viaconto kontaktade mig en gång och frågade o ansökan var riktig eftersom de såg att inbetalningarna skedde från en annan persons konto...

så inbetalningar ser de iaf vems konto det kommer från... vad säger att de inte kollar utbetalningskontot med?

När du betalar till ett bankgiro/postgiro konto skickas kontoinnehavarens namn & adress med i betalningen. Det är därför de kan se den informationen.

Det enda sättet att gå runt banksekretessen är som tidigare skrivits att använda sig av autogiro.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp