Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan banken säga upp mitt bolån pga dåligt kreditbetyg?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Spydigt svar av honom. Absolut ingen dum fråga eftersom bankerna gör kalkyl före man blir beviljad. Men har läst om folk som har dragit på sig större blanco än bolån här utan att stöta på problem.
Jag fattar att man blir orolig särskilt om man inte är van att ta lån. Så ingen dum fråga som du säger. Finns inga dumma frågor men dumma svar däremot.

Spydigt svar av honom. Absolut ingen dum fråga eftersom bankerna gör kalkyl före man blir beviljad. Men har läst om folk som har dragit på sig större blanco än bolån här utan att stöta på problem.
Haha skojar du? Har du nånsin hört att banker säger upp lån för man tagit ett lån på 100’ EFTER bolånet är klart? Gör de kalkyler EFTER lånet är utbetald? Var detta ingen dum fråga?

Jag fattar att man blir orolig särskilt om man inte är van att ta lån. Så ingen dum fråga som du säger. Finns inga dumma frågor men dumma svar däremot.
Det finns DEFINITIVT dumma frågor. Det är bara naiva människor som dig med läge IQ som säger ”det finns inga dumma frågor”

Haha skojar du? Har du nånsin hört att banker säger upp lån för man tagit ett lån på 100’ EFTER bolånet är klart? Gör de kalkyler EFTER lånet är utbetald? Var detta ingen dum fråga?
Jag säger inte att dom gör det. Jag kan förstå hennes oro om man inte vet med tanke på att dom gör kalkyler före köp.

Med ökad kunskap brukar man inse hur lite man kan.
Så länge man betalar av sina lån enligt plan sägs de inte upp. Kom ihåg, bankerna tjänar pengar på lån via räntor och avgifter så varför skulle de då säga upp lånet om det betalas enligt deras plan och därmed drar in pengar för banken?
Har man mycket lån kanske man inte får ett nytt lån, men det är en annan sak.

Dom kan väl säga upp lånet om säkerheten försämras också, men det är nog rätt sällsynt.

Ja det är ju sånt man inte får lära sig i skolan, iallafall inte oss. Tackar för era svar och jag ville absolut inte spela dum på något sätt, tackar så hjärtligt!

Det finns DEFINITIVT dumma frågor. Det är bara naiva människor som dig med läge IQ som säger ”det finns inga dumma frågor”
Det du skriver talar för sig självt om hur ”hög” IQ du själv har.
Självklart finns inga dumma frågor. Hoppas du inte är chef eller ens gruppledare för i så fall är du en väldigt kass sådan. Ingen ska känna att man ställer en dum fråga oavsett hur frågan formuleras. Bara dryga och överlägsna människor vill få andra att känna sig dumma.
Men grattis till dig då som aldrig nånsin ställt en ”dum” fråga.

Sen med ekonomin är det lätt att få tankar som kan skena iväg. Ts mår dåligt här.
Har du själv tagit fel beslut eller vad är syftet att hänga här?

Jag säger inte att dom gör det. Jag kan förstå hennes oro om man inte vet med tanke på att dom gör kalkyler före köp.
Ja precis de gör kalkyler förre köp.
Det du skriver talar för sig självt om hur ”hög” IQ du själv har.
Självklart finns inga dumma frågor. Hoppas du inte är chef eller ens gruppledare för i så fall är du en väldigt kass sådan. Ingen ska känna att man ställer en dum fråga oavsett hur frågan formuleras. Bara dryga och överlägsna människor vill få andra att känna sig dumma.
Men grattis till dig då som aldrig nånsin ställt en ”dum” fråga.
självklart finns det dumma frågor som för det mesta ställs av dumma människor med låg IQ. Dessa frågor skall snarast möjligt svaras med sarkasm och ironi :) jag är båda chef och GL och jag anställer inga som ställer dumma frågor, för att dumma frågor EXISTERAR , här i denna tråd har du beviset.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp