Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan banken säga upp mitt bolån pga dåligt kreditbetyg?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gör ett inlägg på en kompis begäran!

Han har idag bolån och behövt ta ett blanco på 100k ca som därmed gjort att hans kreditbetyg gått åt fanders (enligt honom).

Han är inte sen med betalningarna eller har anmärkningar men är livrädd att banken inte skulle gilla att hans nu har blancolån.

Någon som vet om chansen för uppsägning av bolån finns? Bostaden har lån på ca 1,6 miljoner, Nordea.

Nej det kan dom inte.

Ja de kommer säga upp din VÄNS bolån
Ja de kommer säga upp din VÄNS bolån på 1.6 mil direkt när de får veta han tagit blanco på 100’… det är kört
jag vet inte vad jag skulle tjäna på att skriva att det är mitt bolån eller mitt problem över huvudtaget. Han o jag är lika okunniga i ekonomi och därför ställer jag frågan här det finns flera med bra svar. Tack för dina synpunkter. lol

Ett extra lån på 100,200, 300 k är normalt vid t.ex billån. Inget som kommer granskas eller kollas upp om ni inte förhandlar om något.

Om han inte ligger efter med betalningar och inte heller är sen ofta så finns det ingen anledning för banken att säga upp lånet pga blancolån.

Vad är detta för svar!
Spydigt svar av honom. Absolut ingen dum fråga eftersom bankerna gör kalkyl före man blir beviljad. Men har läst om folk som har dragit på sig större blanco än bolån här utan att stöta på problem.

Gör ett inlägg på en kompis begäran!

Han har idag bolån och behövt ta ett blanco på 100k ca som därmed gjort att hans kreditbetyg gått åt fanders (enligt honom).

Han är inte sen med betalningarna eller har anmärkningar men är livrädd att banken inte skulle gilla att hans nu har blancolån.

Någon som vet om chansen för uppsägning av bolån finns? Bostaden har lån på ca 1,6 miljoner, Nordea.
Kommer inte att hända någonting med din väns bolån finns inget skäl för banken att säga upp bolånet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp