Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kammarkollegiet vad är det?

Det är väl tff det?

Ja det är ju där det brukar hamna men tänker om det kan vara på det sättet att TFF efter så här pass många år skickar ärendet vidare? Ingen aning.
När jag jobbade på försäkringar hade vi oförsäkrade bilar på sin höjd någon månad detta är exceptionellt lång tid.

Ja det är ju där det brukar hamna men tänker om det kan vara på det sättet att TFF efter så här pass många år skickar ärendet vidare? Ingen aning.
När jag jobbade på försäkringar hade vi oförsäkrade bilar på sin höjd någon månad detta är exceptionellt lång tid.
Nej det ligger kvar hos tff antingen till betalning eller preskription skett. Är inte helt sällsynt att man ser skulder till tff fastställda på 90talet.
På de riktigt gamla har dom 2 olika inkassobolag som ombud, men senaste säg 10-15 åren har dom allt i egen regi på

Finns folk som har miljonskulder dit

Nej det ligger kvar hos tff antingen till betalning eller preskription skett. Är inte helt sällsynt att man ser skulder till tff fastställda på 90talet.
På de riktigt gamla har dom 2 olika inkassobolag som ombud, men senaste säg 10-15 åren har dom allt i egen regi på

Finns folk som har miljonskulder dit

Ja speciellt sådana som har många bilar, har du 4-5 äldre rackare som du inte orkat ställa av och dessa står oförsäkrade så tickar det på ganska snabbt om det gått några år.

Alla skulder är väl mer eller mindre tokiga och onödiga men alltså att inte ställa av en bil man inte använder, vilket uppskattningsvis tar 25 sekunder i tid (logga in - ställa av - signera) och därmed dra på dig en skuld som är 65.000/år är ju absolut i det värsta spannet. I synnerhet när bilarna verkligen inte används & föraren ofta har ett par stycken sådana här äldre rackare bakom någon jävla lada eller liknande.

Jag har absolut inget belägg för detta men när jag jobbade med försäkringar kändes det som att varenda förare i Filipstad körde oförsäkrat :D Stämmer inte givetvis men det var ett riktigt sådant ställe. Även Perstorp i Skåne.

Inget alls märkligt att förfallodatum är på helgdag, IT-systemen sätter förfallodatum utifrån betalningsvillkor. Se till att betala så att pengarna finns på deras konto på måndag, det borde fungera att betala tidigt på måndag morgon beroende på vilken brytpunkt din bank har.
Okej, men fick för första gången ett brev hem från dom. Där stod sista betalningsdag 2a november. Varför ändrar dom vet jag inte.
så det verkar lugnt då!

Kammarkollegiet är väl Sveriges äldsta myndighet, minns jag rätt så var det Gustav vasa som grundade den.
Dom gör allt möjligt konstigt, bland annat förvaltar allmänna arvsfonden. Man är också försäkringsbolag på alla (tror jag) statliga fordon, backar jag på något blir det blanketter som ska till Kammarkollegiet.
Dom är också inkassobolag för en hel del myndigheter, bland annat länsstyrelser och Transportstyrelsen
Det är mycket hos dem hanteras som e-mål vad jag vet, din skuld bör gå som e-mål annars hade den varit hos kfm för länge sedan.

Det är ju inte konsumentfordran så preskriptionstiden är 10 år, vilket innebär att höra av sig efter 7-8 är okej (men kanske inte så snyggt)
Tack för svar. Verkligen inte snyggt. Myndigheter är som maffia. Företag gör typ aldrig sådär.

Nu fick jag för första gången ett brev från dom, där står det 2a november. Så jag antar att allt är lugnt.

Men hur fungerar det med e-mål? Om jag missar betalningsdagen, går den direkt till kfm då? Men då har jag väl ändå 10 dagar på mig att motsätta mig eller betala? Har hänt en gång med CSN och då fick jag inte betalningsanmärkning direkt utan hade 10 dagar på mig att betala.

Så samma gäller väl här?

Tack för svar. Verkligen inte snyggt. Myndigheter är som maffia. Företag gör typ aldrig sådär.

Nu fick jag för första gången ett brev från dom, där står det 2a november. Så jag antar att allt är lugnt.

Men hur fungerar det med e-mål? Om jag missar betalningsdagen, går den direkt till kfm då? Men då har jag väl ändå 10 dagar på mig att motsätta mig eller betala? Har hänt en gång med CSN och då fick jag inte betalningsanmärkning direkt utan hade 10 dagar på mig att betala.

Så samma gäller väl här?

Det här bör vara ett emål, då får du en delgivning och därefter tio dagar.
Kostar dock typ 700 kr till att ta det dit.

Det här bör vara ett emål, då får du en delgivning och därefter tio dagar.
Kostar dock typ 700 kr till att ta det dit.
Okej bra. Då har jag iallafall 10 dagar på mig innan utslag? Det är bra. Men ska lösa det innan. Tänkte bara i värsta scenario.

vad är skillnad på e mål och vanligt då? Dyrare avgift bara?

Det är fler avgifter på ett e mål, själva grundavgiften är detsamma

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp