Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kallelse till muntlig förberedelse

Jag har en kanske dum fråga.
Om man får ett brev om kallelse till muntlig förberedelse i tingsrätten och även fått ett brev om förenklad delgivning: publiceras något i tidningen då om att man är kallad?
Eller anses man vara delgiven då i o m den förenklade delgivningen?

Anses vara delgiven. Du kan ju maila och bekräfta.. då behövs inget kungöras

Tänkte så jag med.
Vet du varför man blir kallad ibland och ibland inte? Detta är första gången, jag har bara upplevt att jag ska inkomma med ett skriftligt svar tidigare.
Handlar om en låg summa så det kan inte vara det.

Tänkte så jag med.
Vet du varför man blir kallad ibland och ibland inte? Detta är första gången, jag har bara upplevt att jag ska inkomma med ett skriftligt svar tidigare.

Ingen aning. Motparten kanske begärt muntlig förberedelse

Tänkte så jag med.

Har du skrivit varför du bestrider hos kronofogde. t.ex. att du menar att skulden redan är betald så kan tingsrätten komma att kalla till muntlig förberedelse eftersom du då klargjort din inställning till kravet. hade du bara skrivit "bestrider" så brukar tingsrätten först förelägga om skriftligt svar först

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp