Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kört i botten pga spel.

Jag började spela i juli 2019, sen har det bara gått utför.

Just nu sitter jag med ett blancolån på 190.000, ca 2000kr i månaden
Ferratum 1800kr i månaden
Easycredit 1450kr i månaden
Credway 1250kr i månaden
Sen har jag ett till lån där jag fick med en kompis att stå som medlåntagare hos ResursBank på 80.000kr då jag hade maxat alla krediter och lovade honom att sluta spela, betalar där 1750kr i månaden.

Totalt ca 8500kr i månaden får jag betala för detta, har haft fast jobb i 5 år med en inkomst på ca 17.500kr och har runt 8000 i övriga räkningar som hyra, el, internet, mobil, klarna(1100kr).

Jag har 23 UCs tagna det senaste året så ett samlingslån är bara att glömma..

Jag har lånat och vunnit flera gånger så jag har kunnat betala tillbaka krediterna men den här gånger gick det inte. Har äntligen registrerat mig på spelpaus tillsvidare och det känns bra, men nu kommer vi till problemet. Jag kommer att ha 0kr kvar på kontot den 25e när lönen kommer, allt kommer att dras direkt via autogiro. Hur ska jag klara månaden?

Har en sambo med bra lön men hon vet inget om mitt spelproblem utan tror att allt är bra då jag köpt dyra presenter och julklappar till henne(för vinstpengar)

Pricken över i är ju att sambon nyss blivit gravid också..

Någon som suttit i en liknande situation?
Alla tips mottages varmt
Mvh

Senast ändrad:
Hej,
Vi är massor här inne som suttit/sitter i samma sits. Mitt råd till dig är att prata med din sambo... asap! Kom på en lösning tillsammans, kanske hon kan hjälpa dig med ett samlingslån? Förutsatt att du inte spelar.. har själv haft skulder uppemot miljonen men har fått hjälp och är sedan över 2 år spelfri.. (tyvärr föll jag tillbaka ett par ggr) men har nu inte spelat på 14 månader. FRIHET. Betalar runt 16000 per månad på mina skulder men betar av ungefär en inkasso skuld varje månad. Min sambo hjälpte mig med en del och resten får jag betala av själv. Bytte jobb och fick bättre betalt, fått hjälp av läkare mm. Bra att du signat upp dig på spelpaus. Ju snarare du pratar med sambon desto lättare kommer stenen försvinna, lycka till

Jag började spela i juli 2019, sen har det bara gått utför.

Just nu sitter jag med ett blancolån på 190.000, ca 2000kr i månaden
Ferratum 1800kr i månaden
Easycredit 1450kr i månaden
Credway 1250kr i månaden
Sen har jag ett till lån där jag fick med en kompis att stå som medlåntagare hos ResursBank på 80.000kr då jag hade maxat alla krediter och lovade honom att sluta spela, betalar där 1750kr i månaden.

Totalt ca 8500kr i månaden får jag betala för detta, har haft fast jobb i 5 år med en inkomst på ca 17.500kr och har runt 8000 i övriga räkningar som hyra, el, internet, mobil, klarna(1100kr).

Jag har 23 UCs tagna det senaste året så ett samlingslån är bara att glömma..

Jag har lånat och vunnit flera gånger så jag har kunnat betala tillbaka krediterna men den här gånger gick det inte. Har äntligen registrerat mig på spelpaus tillsvidare och det känns bra, men nu kommer vi till problemet. Jag kommer att ha 0kr kvar på kontot den 25e när lönen kommer, allt kommer att dras direkt via autogiro. Hur ska jag klara månaden?

Har en sambo med bra lön men hon vet inget om mitt spelproblem utan tror att allt är bra då jag köpt dyra presenter och julklappar till henne(för vinstpengar)

Pricken över i är ju att sambon nyss blivit gravid också..

Någon som suttit i en liknande situation?
Alla tips mottages varmt
Mvh
Du måste berätta. Hon kanske inte är villig att stå på lån åt dig, men ni måste göra en gemensam ansträngning att strama åt ekonomin genast. Kommer hela lönen gå åt till skulder varje månad eller var det bara den här gången?

Jag har fått en vän att gå med på att stå som medsökande på ett lån på 150000, tror ni bankerna går med på det? Han står med på mitt från ResursBank som jag tog i februari.. Och jag har som sagt ca 22 ucs

Jag har fått en vän att gå med på att stå som medsökande på ett lån på 150000, tror ni bankerna går med på det? Han står med på mitt från ResursBank som jag tog i februari.. Och jag har som sagt ca 22 ucs
Oklart, du har inte så hög inkomst och alldeles för mkt ff plus lån. Vore kanske bättre om din vän kan stå på lånet själv

Har du pratat med din sambo eller tar du en annan utväg genom att be en vän stå som medlåntagare? Jag personligen hade aldrig blandat in mina vänner i mitt spelmissbruk och lånande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp