Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Körd big time

Ja, det är mest det jag är rädd för om man är hos skuldrådgivare m.m. Att man får stämpel dålig.
Men de är ju där för att hjälpa!

Vi har varit nära elavstängning med brev till soc ett antal gånger men det enda som händer är att man får ett brev från soc där de informerar om möjligheten att söka försörjningsstöd om man inte har tillräcklig inkomst och så ett telnr som man kan ringa om man vill ha hjälp. Nu hjälper ju inte det oss ett dugg eftersom vi inte kvalificerar för försörjningsstöd.

Det förstår jag. Skulle inte heller hjälpa någon som inte har hittat sin frälsning och blivit frisk(are). Men när vet man om man är redo? Tänk om man hamnar där igen, ett år utan spel kanske inte betyder något, vissa halkar väl in ändå på det. :( (Orolig själv)
Har inte spelat själv så det vet jag inte så mycket om. Har läst någonstans att man ska ha gått i någon behandling för spelmissbruk i åtminstone 6 mån.

Nu har spel inget att göra i detta fallet utan mer överkonsumtion och en dålig fastighetsaffär där allt startade en gång i tiden. Mår illa bara jag tänker på skuldsanering och skulle vilja kunna lösa det på annat sätt men kan inte se hur det skulle kunna vara.

Nu har spel inget att göra i detta fallet utan mer överkonsumtion och en dålig fastighetsaffär där allt startade en gång i tiden. Mår illa bara jag tänker på skuldsanering och skulle vilja kunna lösa det på annat sätt men kan inte se hur det skulle kunna vara.
Då är det nog tyvärr ändå dags att ansöka.

Ja, jag tog inte för givet att det var spel, samtalet gled in på det. Men jag tror alla mår illa av tanken på skuldsanering men mellan kronofogden i 10-20 år och skuldsanering är det ett bättre alternativ fast det är hemskt och ”det värsta som skulle kunna hända” för en person som haft pengar över några år tidigare. Ingen är väl beredd på kaos. Du får försöka acceptera läget och försonas med det. :( sen kommer ljusare dagar! Hoppas det går bra för dig.

Tack ni som orkar svara.
Funderar på om jag överhuvudtaget kan söka skuldsanering, verkar som skulderna ska vara hos kfm eller åtminstone förfallna? Har inga hos kfm, men många hos inkasso. Är det därför man ska ”släppa”?

Tack ni som orkar svara.
Funderar på om jag överhuvudtaget kan söka skuldsanering, verkar som skulderna ska vara hos kfm eller åtminstone förfallna? Har inga hos kfm, men många hos inkasso. Är det därför man ska ”släppa”?

Som jag har förstått det av andra här är det en missuppfattning att skulderna måste vara inkomna till kronofogden. Någon kommer säkert bekräfta det.

hej
Sitter i skiten, tror jag.
Har 850 000 i skulder, blancolån på 686000 och krediter på 155000. Utöver detta har jag ca 180 000 totalt på avbetalning till olika inkasso. Totalt 32000, å sen hyra mm på det. Kraftigt minus var månad.. Ohållbart.. hade 2 mål i tingsrätten där jag nu fick avbetalning men med en sjuk ränta, men vad gör man inte för att slippa betalningsanmärkning (en ”riktig”).
2 misskötta krediter , 1 resurs 3/12-18 samt 1 BN 16/11-17
1 missbrukad kontokortskredit, resurs 3/12-18
Inkomst 655000kr, 2018
Underskott 210000kr
Risk UC 39%
8 ff varav en försvinner per månad från aug -19 till jan -20.
Ett lån till inkasso och krediterna hade varit najs, ca 320000. Men det är väl kört?! Dax att söka skuldsanering.. Kan man det innan det gått för långt? Funkar kanske inte med konsumtionsskulder? Kan inte ens säga vart pengarna gått förrän de senaste åren då de gått till att betala lån på lån på lån.. orkar inte mer..
Tips? Råd? Snara?
Bara släpp allt och sök sanering är mitt råd.

Jag behövde inte redogöra i detalj vad jag gjort för pengarna jag lånat.

Tack ni som orkar svara.

Skulderna behöver INTE vara hos KF för att man likväl ska kunna få igenom en skuldsanering.
Det finns mycket matnyttig info för Dig att läsa inne på KF:s hemsida under just ”Skuldsanering” och inte minst under sektionen ”frågor & svar” där just bland annat detta besvaras. :)

Tack ni som orkar svara.

Skulderna kan vara 100 % privata, till exempel till din partner. Du kan ändå söka och få skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp